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[PRNewswire] Emaar Hospitality Group, 디지털 경험 향상 위한 네이티브 앱 출시

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(두바이, 아랍에미리트 2017년 4월 27일 PRNewswire=연합뉴스) Emaar Hospitality Group이 환대 산업에서 처음 시도하는 디지털 변혁 사례를 선보였다. 바로 고객의 디지털 라이프스타일 경험을 향상시키는 5개의 네이티브 앱을 출시한 것이다.

(사진: http://mma.prnewswire.com/media/495055/Emaar_Hospitality_Group_5_Apps.jpg )

이 5개의 앱은 기존의 업계 관행과 반대로 Emaar Hospitality Group에 속하는 개별 호텔에 초점을 맞춘다는 점에서 차별화되며, 모바일폰을 통해 고객과 호텔 사이에 포괄적인 디지털 연결성을 보장한다.

Emaar는 고객 경험 향상을 위한 새로운 디지털 전략의 일환으로 이들 앱을 출시했다. 고객 경험 향상을 위해 기술을 활용하는 부문에서 선두주가가 되고자 하는 Emaar의 야심과 더불어 채택된 ‘모바일 우선’ 접근 방식은 업계의 판도를 바꿀 전망이다. 이 5개 앱은 Emaar Hospitality Group이 시행하는 디지털 프로젝트 시리즈의 일환이다.

Emaar Hospitality Group은 자사의 Address Hotels + Resorts, Vida Hotels and Resorts, Rove Hotels, Palace Downtown 및 Manzil Downtown 호텔 브랜드를 위한 앱을 개발하기 위해 Go Find It Technologies SA를 파트너로 선정했다.

Address Hotels + Resorts, Vida Hotels and Resorts, Palace Downtown 및 Manzil Downtown 앱은 이미 출시됐으며, Rove Hotels 앱도 곧 출시될 예정이다.

Emaar Hospitality Group CEO Olivier Harnisch는 “환대 부문을 위한 디지털 경향을 개척하는 자사가 출시한 이 5개 앱은 실로 역사적인 것”이라며 “이제 고객들은 자사 호텔에서 기억에 남을 경험을 하는데 필요한 모든 연결성과 편리성을 휴대폰을 통해 확보할 수 있다”고 말했다. 이어 “이들 앱을 이용하면 모바일폰으로 다양한 서비스를 이용할 수 있다”면서 “자사는 이들 앱이 제공하는 실시간 데이터를 이용해 부가가치 서비스를 제공한다”고 설명했다.

이 5개 앱은 우수한 기능성을 자랑한다. 이들 앱은 호텔의 예약 시스템에 통합되고, 도시 가이드에 대한 접근성을 제공하며, 소셜 미디어 친화적이고, 'U By Emaar' 충성도 프로그램이나 특가 상품 같은 관련 정보를 제공한다.

전문적으로 제작되고, 주기적으로 업데이트되는 도시 가이드가 각 앱의 콘텐츠에서 약 30%를 차지할 예정이다. 또한, 개별 호텔은 마케터들이 더 쉽게 관련 행사와 특가 상품을 부각할 수 있도록 지원하는 한편, 고객의 참여를 유도하고자 자체 콘텐츠도 제작할 예정이다.

iOS와 안드로이드용 Address Hotels + Resorts, Vida Hotels and Resorts, Palace Downtown 및 Manzil Downtown 앱은 앱스토어와 구글 플레이에서 다운로드 받을 수 있다. Rove Hotels 앱은 조만간 출시될 예정이다.

문의처:
Kelly Home
ASDA'A Burson-Marsteller
+9714-4507-600
kelly.home@bm.com

출처: Emaar Hospitality Group



Emaar Hospitality Group Sets World-first With Five Native Apps for Enhanced Digital Experiences

DUBAI, UAE, April 27, 2017/PRNewswire/ -- In a never-before example of digital transformation in the hospitality industry, Emaar Hospitality Group has launched five native applications (apps) that enhances the digital lifestyle experience for guests.

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/495055/Emaar_Hospitality_Group_5_Apps.jpg )

The apps stand apart for their focus on individual hotels under the Group as opposed to conventional industry practices, and assure end-to-end digital connectivity with the hotel for guests over their mobile phone.

The introduction of the apps are in-line with the new digital strategy of Emaar to drive enhanced customer experiences. The 'mobile first' approach, combined with the Group's ambition to be a leader in using technology to enhance guest experience, is set to be an industry game changer. The apps are part of a series of digital initiatives implemented by Emaar Hospitality Group.

Emaar Hospitality Group selected Go Find It Technologies SA as partner in developing the apps for Address Hotels + Resorts, Vida Hotels and Resorts, Rove Hotels, Palace Downtown and Manzil Downtown.

Address Hotels + Resorts, Vida Hotels and Resorts, Palace Downtown and Manzil Downtown Apps have gone live while Rove Hotels App will go live shortly.

Olivier Harnisch, CEO of Emaar Hospitality Group, said, "This is historic as we pioneer a digital trend for the hospitality sector. Now our guests have all the connectivity and convenience they need for a memorable experience at our hotels right at their fingertips. The apps enable them to access a host of services on their mobile phones, while providing us with real time data to deliver value-added services."

The apps enjoy superior functionality. They are integrated with the hotels' reservation systems, offer access to city guides, are social media-friendly and push relevant information such as an invitation to join the 'U By Emaar' loyalty programme, special offers and much more.

The professionally produced and regularly updated City Guides will account for around 30 per cent of the content within each app. Additionally, individual hotels will create their own content to engage with guests while making it easier for marketers to highlight relevant events and special offers.

Address Hotels + Resorts, Vida Hotels and Resorts, Palace Downtown and Manzil Downtown Apps on iOS and Android are available for download on the App Store and Google Play; the Rove Hotels App will be available soon.

Contact:
Kelly Home
ASDA'A Burson-Marsteller
+9714-4507-600
kelly.home@bm.com

Source: Emaar Hospitality Group
(끝)

출처 : PRNewswire 보도자료

본 콘텐츠는 제공처의 후원을 받아 게재한 PR보도자료입니다.
[2017-04-28일 10:35] 송고
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