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[PRNewswire] 파페치, JD.com과 파트너십으로 중국 럭셔리 패션 시장의 문을 열다!


-- 중국 JD.com이 럭셔리 사업 확장을 위해 글로벌 럭셔리 패션 플랫폼 파페치에 3억9천7백만 달러 투자
-- 이번 파트너십으로 중국 소비자들은 파페치가 선보이는 전 세계 럭셔리 브랜드의 유니크한 셀렉션을 온라인으로 만날 수 있게 되었다.

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(베이징 2017년 6월 22일 PRNewswire=연합뉴스) 중국 이커머스 계의 거물 JD.com(나스닥 JD)이 글로벌 패션 이커머스 플랫폼 리더 파페치(Farfetch)와 전략적인 파트너십을 체결했음을 발표했다. 이번 파트너십은 중국시장에 프리미어 럭셔리 이커머스 플랫폼을 제공함으로써 80 billion 달러 상당의 이익을 창출할 수 있는 게이트가 될 것이다.

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JD.com과 파페치의 전략적인 파트너십 체결은 글로벌 럭셔리 산업에서의 파페치 리더십을 발판으로 중국 내 JD.com의 리테일, 온라인 금융 거래, 테크놀로지, 파트너십을 맺고 있는 WeChat과 같은 소셜 미디어 등의 영향력을 더욱 강력하게 해줌으로써 중국 소비자들에게 최상의 브랜드 경험을 선사할 것으로 보인다.

파트너십의 일환으로 JD.com은 파페치에397 million 달러를 투자하며 대주주 중 하나가 된다. 또한 JD.com의 창립자이자 CEO인 리차드 리우(Richard Liu)는 네타포르테의 데임 나탈리 마스넷(Dame Natalie Massenet), 콘데나스트의 조나단 뉴하우스(Jonathan Newhouse)와 나란히 파페치에 합류하게 될 것이다. JD.com과 파페치는 파트너로서 현재 파페치가 고객 중심 브랜드를 전개하고 있는 것과 같이 중국 내에서도 마케팅, 유통, 테크놀로지 솔루션을 함께 할 예정이다.

파페치와 JD.com의 파트너십은 중국 럭셔리 마켓의 첫 게이트를 탄생시키며 파페치 커뮤니티인 700개 브랜드와 부티크들에도 이 게이트를 통해 무한한 가능성을 지닌 중국 럭셔리 마켓으로부터 이익을 창출하는 것을 가능하게 할 것이다.

JD.com은 최근 화이트 글로브 서비스를 론칭하며 럭셔리 사업을 영향력을 강화해왔다. 파페치는 글로벌 플랫폼을 통해 세계 최고의 브랜드 컬렉션을 쉽게 만나볼 수 있는 프리미엄 서비스를 고객들에게 제공할 것이다. 파페치가 가진 럭셔리 패션산업에 대한 노하우와 JD.com의 당일 배송 및 프로페셔널한 서비스가 만나 중국 소비자들에게 이전에는 만나보지 못했던 최상의 럭셔리 쇼핑 경험을 선사한다.

파페치의 중국 리테일 파트너들 또한 클릭하고 바로 제품 픽업하기, 매장으로 바로 반품하기 서비스 등 세계적인 옴니 채널을 이용할 기회가 될 것이다.

이 두 회사 간의 컬래버레이션은 리테일, 이커머스, 기술, 파이낸스, 여행, 교육 등 다양한 사업을 전개하고 있는 디지털 마케팅 테크놀로지 플랫폼 블랙드래곤(BlackDragon)과의 협력도 포함하고 있다. 블랙드래곤은 파페치가 JD.com이 가지고 있는 잠재력 있는 빅 데이터와 마켓에 성공적으로 진출하는 것을 가능하게 할 것이다. 그뿐만 아니라 중국 럭셔리 시장에서 파워풀한 입지를 다지는 데 중요한 마케팅 전략 로드맵을 제공해 줄 예정이다.

또한, 이번 파트너십을 통해 파페치 중국 소비자들은 JD 파이낸스가 제공하는 다양한 서비스들의 혜택을 얻을 수 있다. 예를 들어, JD.com의 페이먼트 파트너인 JD Pay 라던지 JD 파이낸스의 프리미엄 고객들의 소액 자금 대출 채널인 Baitiao 의 서비스를 받을 수 있다.

이번 발표는 JD.com을 모바일로 이용하는 고객들의 니즈에 부합하기 위해 JD.com이 하이엔드 럭셔리와 패션산업을 강화하기 위해 노력하고 있다는 점을 보여준다. 지난 2년 동안, JD.com은 뉴욕, 밀라노, 런던, 베이징, 상하이에서 패션쇼를 개최해왔다. 비즈니스를 시작한 지 첫해, JD.com은 인터내셔널 회장으로 윈스턴 챙(Winston Cheng)을 임명하여 글로벌 파트너들과 해외 투자를 집중적으로 인터내셔널한 비즈니스 개발을 위해 노력하였다. 또한, JD 패션을 이커머스 비즈니스로 분리시키고, 시아 딩(Xia Ding)을 회장으로 임명하여 이커머스 비즈니스 영역을 넓히기 시작했다. 2017년, JD 패션은 아르마니, 스와로브스키, 제니스 등 주요 인터내셔널 브랜드들의 사이트를 론칭하며 중국 럭셔리 패션산업에 큰 영향력을 행사했다.

파페치의 창립자이자 공동 CEO인 조세 네브스(Jose Neves)는 “JD.com과 리차드 리우(Richard Liu)가 파페치와 함께 파트너십을 맺게 되었다는 것을 발표하게 되어 정말 기쁩니다. 중국은 전 세계적으로 두 번째 큰 럭셔리 마켓입니다. 그뿐만 아니라, 안전한 IP 방화벽 그리고 수많은 중국 럭셔리 고객층을 보유하고 있는 것으로 유명한 강력한 파트너를 만나게 되어 영광입니다. 이번 파트너십은 파페치가 선보이고 있는 수백 개 브랜드, 유니크한 셀렉션과 중국 내 이커머스 거물인 JD.com이 만나 시장에 큰 변화를 불러일으킬 것입니다. 이 전략적인 파트너십은 파페치가 보유하고 있는 전 세계 최고의 럭셔리 셀렉션을 옴니 채널을 통해 쉽게 만나볼 수 있도록 서비스를 제공하여 중국 럭셔리 쇼퍼들에게 이전에는 만나보지 못했던 최상의 럭셔리 쇼핑 경험을 선보일 것입니다.” 라고 이번 파트너십에 대한 소감을 밝혔다.

“중국 럭셔리 마켓의 입지를 강화하기 위한 일환으로 파페치만큼 강력한 파트너는 없을 것으로 생각합니다.”라며 JD.com의 회장이자 CEO인 리차드 리우(Richard Liu)도 이번 파트너십에 대해 다음과 같이 이야기했다. 또한, 그는 다음과 같이 소감을 덧붙였다. “중국 이커머스 비즈니스의 장기적인 트렌드를 보았을 때 앞으로는 단지 가격보다는 퀄리티가 중요하리라 생각해왔었죠. 이번 파페치와의 파트너십은 중국의 수많은 모바일 고객들에게 우리가 추구하는 가치를 선사하는 데 큰 도움을 줄 것으로 생각합니다. 파페치와 파페치의 수백 개의 럭셔리 브랜드와의 관계가 매달, 매년 마다 어떻게 변화할지 정말 기대됩니다. ”

리차드 리우가 파페치에 합류하게 된 것에 대해 조세 네브스는 “저는 전설적인 경영자 중 한 명으로 손꼽히는 Mr. 리우가 파페치에 함께 하는 것에 대해 정말 영광스럽고 그에게 진심으로 감사의 인사를 전하고 싶습니다. 또한, 파페치가 중국 프리미어 이커머스 계의 지도자 리차드 리우, 세계적인 럭셔리 온라인 비즈니스의 선구자 나탈리 마스넷(Natalie Massenet), 콘데나스트 인터내셔널 회장이자 CEO 조나단 뉴하우스(Jonathan Newhouse)와 한팀이 되어 앞으로의 비즈니스에 대한 조언과 가이드를 받는 것에 대해 정말 영광이라고 생각합니다.”

NOTE TO EDITORS
기사 작성 시 참고사항보도자료 내용 중 ‘80billion 달러의 이익’에 대한 내용은 Bain & Company의 ‘Luxury Goods Worldwide Market Study, Fall-Winter 2016’[http://www.bain.com/publications/articles/luxury-goods-worldwide-market-study-fall-winter-2016.aspx ]에서 발췌.

JD.com에 대하여
JD.com은 중국 최대 규모의 이커머스 컴퍼니이자 중국 최고의 리테일러이다. 고객들에게 최상의 온라인 쇼핑 경험을 제공하기 위해 노력하고 있으며, 고객 중심의 웹사이트, 모바일 앱 서비스, WeChat과 Mobile QQ 등의 서비스를 제공하고 있다. JD는 중국의 어떤 이커머스 컴퍼니보다 최대 규모의 시스템을 구축하고 있다. 2017년 3월 31일, JD.com은 2,672개의 나라와 중국 내 지역에 서비스를 원활히 제공할 수 있도록 7개의 센터와 263개의 창고를 구축하였다. JD.com은 나스닥 100의 회원이자 Fortune Global 500 company에 속해있다.

파페치 그룹
The Farfetch Group (더 파페치 그룹, 이하 파페치)은 파페치닷컴, 파페치 블랙&화이트, 스토어 오브 더 퓨처 (Store of The Future), 브라운스 부티크 (Browns, 브라운스 패션닷컴 포함)로 이루어져 있다.

2008년 포르투갈 출신 기업가 조세 네브스 (Jose Neves)에 의해 설립된 파페치는 전 세계 럭셔리 부티크를 위한 e-commerce 상품 서비스 시장으로 시작되었다. 현재 40여 개국에 걸친 700개의 베스트 부티크를 190개국의 고객들과 이어주며 럭셔리 산업의 플랫폼을 이끌고 있다. 하나의 플랫폼 안에서 전 세계 가장 다양한 럭셔리 셀렉션 쇼핑이 가능케 하는 유일한 경험을 파페치가 제공하고 있다.

파페치는 로지스틱스 네트워크와 API 등 테크놀로지 면에서 현재 대적할 상대가 없는 독보적인 글로벌 멀티채널 플랫폼이다. 스토어 오브 더 퓨처, 파페치 블랙&화이트, 그리고 브라운스와 함께 탄탄한 비즈니스 유닛을 이루고 있는 파페치는 온라인과 오프라인 리테일을 연결하며 럭셔리 패션 산업 내 혁신적 접근에 지속적인 투자를 해왔으며 그에 필요한 기술과 비즈니스 솔루션을 발전시켜 왔다. 스토어 오브 더 퓨처는 브랜드와 부티크가 고객에게 커스터마이즈 된 경험을 제공할 수 있도록 개발된 기술력의 집합체이다. 오프라인과 온라인상을 연결시키는 다리 역할로 고객을 위한 이상적인 쇼핑 경험을 선사하고 있다.

파페치는 IDG, Temasek, Eurazeo, DST Global, Index Ventures, Vitruvian 그리고 Conde Nast International까지, 세계 굴지의 테크 기업과 럭셔리 기업으로부터 투자 지원을 받고 있다.
www.farfetch.com @Farfetch

출처: 파페치 그룹 및 JD.com, Inc.



JD.com and Farfetch Partner to Open Ultimate Gateway for Bringing Luxury Brands to China

-- JD invests $397 million in Farfetch, leaps further into luxury sector
-- Partnership allows Chinese consumers to access Farfetch's unique curation of the best luxury brands online

BEIJING, June 22, 2017/PRNewswire/ -- E-commerce giant, JD.com (Nasdaq: JD), China's largest retailer and Farfetch, the leading global e-commerce platform for the fashion industry, today announced a strategic partnership that will create the premier platform for luxury e-commerce across China, opening a gateway to an $80 billion market.

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/526473/Jose_Neves_Farfetch.jpg )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/526472/Richard_Liu_JD_com.jpg )

The strategic partnership between JD.com and Farfetch leverages JD's unparalleled logistics, Internet finance and technology capabilities and social media resources, including its WeChat partnership, with Farfetch's leadership in global luxury, to create a frictionless and seamless brand experience. Farfetch has well-established operations in China and is already the partner of choice for 200 luxury brands and more than 500 multi-brand retailers. JD will help drive further brand awareness, traffic and sales for Farfetch in the market.

As part of this partnership, JD.com will become one of the largest shareholders of Farfetch, investing $397 million, and Richard Liu, JD.com's founder and CEO, will join the Farfetch board. JD and Farfetch will partner on marketing, logistics and technology solutions to build the brand in China, while Farfetch will continue to be the customer-facing brand.

The combined strength of the Farfetch-JD partnership will benefit all 700 brands and boutiques that are part of the Farfetch community, enabling them to take advantage of the vast resources of this new gateway to China's luxury market.

Leveraging JD Luxury Express, JD's recently launched white glove service, Farfetch will be able to offer customers a premium level of service befitting the world-class brands sold on the site. For Chinese consumers, this combination of Farfetch's luxury know-how, and JD's blazing same-day delivery speeds and highly professional service, will provide an unparalleled luxury proposition.

Farfetch partner brands with a local retail presence, will also have access to world-class omni-channel capabilities, including click & collect and in-store returns, connecting the brands' physical retail stores in China to consumers.

The joint efforts between the two companies will also include leveraging BlackDragon, a digital marketing technology platform powering entities across retail, e-commerce, tech, finance, travel, education and auto. BlackDragon will enable Farfetch to activate the vast resources of JD's treasure trove of big data and help it market and build automated marketing pipelines to spur Farfetch's name recognition and market position in China.

In addition, through the partnership, Farfetch users in China will also gain access to a variety of services from JD Finance. These will include JD Pay, which will be a preferred payments partner, and Baitiao, JD Finance's popular consumer microcredit channel.

The announcement comes as JD is placing a greater focus on high-end luxury and fashion to match the huge demand among its upwardly mobile customers. Over the last two years, JD has hosted fashion shows in New York, Milan, London, Beijing and Shanghai. Since the beginning of the year, the company has hired Winston Cheng as President of International to lead its international business development with global partners and overseas investments, and separated JD Fashion into a new business unit under the e-commerce business and named Xia Ding as the president, giving the vertical greater priority. In 2017, JD Fashion has made a major push in the luxury and fashion areas, launching several key international brands on the site, including Armani, Swarovski and Zenith.

"As part of our major luxury push, we could not have found a stronger online partner than Farfetch," said Richard Liu, Chairman and CEO of JD.com. "We have always believed that the long-term trend of Chinese e-commerce is towards quality over price and this partnership with Farfetch further extends our lead in the battle for the future of China's upwardly mobile consumers. We look forward to deepening our relationships with Farfetch and luxury brands in the months and years ahead."

"We are deeply honoured and excited to be announcing this partnership with Richard Liu and JD.com," Jose Neves, Founder, Co-Chairman and CEO of Farfetch. "China is the world's second largest luxury market, and we are delighted to have such a respected partner, known for its strict protection of IP, with whom to address Chinese luxury consumers. This partnership addresses the market's challenges by combining the Farfetch brand and curation with the scale and influence of the foremost Chinese e-commerce giant. This strategic partnership will provide brands a seamless, immediate access to the luxury consumer and Chinese luxury shoppers with access to the greatest selection of luxury in the omni-channel way of life they have already fully embraced."

Regarding the addition of Mr. Liu to Farfetch's board, Mr. Neves added, "I am humbled and honoured to have one of the Internet's most legendary entrepreneurs - Richard Liu - join our board, alongside Dame Natalie Massenet and Jonathan Newhouse, Chairman and Chief Executive of Conde Nast International. We are honoured to have the advice and guidance of China's premier e-commerce guru as part of our highly experienced team, sitting around the same table as the world's luxury online pioneer and one of the world's pre-eminent publishers."

Note To Editors
The reference to the $80 billion market refers to both domestic and travel-related purchases using figures sourced from a report by Bain & Company entitled 'Luxury Goods Worldwide Market Study, Fall-Winter 2016' [http://www.bain.com/publications/articles/luxury-goods-worldwide-market-study-fall-winter-2016.aspx ].

About JD.com, Inc.
JD.com is both the largest e-commerce company in China, and the largest Chinese retailer, by revenue. The company strives to offer consumers the best online shopping experience. Through its user-friendly website, native mobile apps, and WeChat and Mobile QQ entry points, JD offers consumers a superior shopping experience. The company has the largest fulfillment infrastructure of any e-commerce company in China. As of March 31, 2017, JD.com operated 7 fulfillment centers and 263 warehouses covering 2,672 counties and districts across China, staffed by its own employees. JD.com is a member of the NASDAQ100 and a Fortune Global 500 company.

About Farfetch Group
Farfetch is the global platform for luxury. Farfetch.com partners with over 700 of the world's best luxury boutiques and brands, located from Tokyo to Toronto and from Milan to Miami. This unique business model guarantees an unparalleled range of luxury fashion from established brands to the most interesting new designers and one-of-a-kind styles.

The Farfetch Group consists of Farfetch.com, the e-commerce marketplace for luxury; Farfetch Black & White; a white label e-commerce solution for luxury retailers and Store of The Future; a suite of retail solutions to enhance the customer journey by connecting the online and offline worlds. The brand also added renowned London boutique Browns to its portfolio in 2015, which serves as an incubator for new retail technology ideas.

The Farfetch website and apps serve customers in 10 languages with offices in 11 cities globally. Farfetch express ships from over 700 partners in 40 countries to 190 countries worldwide with same day delivery in 10 cities.

In April 2017, Farfetch launched Store to Door in 90 Minutes, in exclusive partnership with Gucci available in 10 cities across 4 continents.

In June 2017, the company announced a global content and commerce partnership with Conde Nast, the preeminent content provider, to create a seamless editorial shopping experience from inspiration to shopping gratification.

Farfetch is backed by world-renowned tech and luxury investors, IDG Capital Partners, Temasek, Eurazeo, DST Global, Index Ventures, Vitruvian Partners and Conde Nast International.

http://www.farfetch.com @Farfetch

Source: Farfetch Group and JD.com, Inc.
(끝)

출처 : PRNewswire 보도자료

본 콘텐츠는 제공처의 후원을 받아 게재한 PR보도자료입니다.
[2017-06-22일 19:07] 송고
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