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[PRNewswire] Rakuten Communications & Content Guru, 전략적 파트너십 발표

(도쿄 2018년 2월 20일 PRNewswire=연합뉴스) 세계적인 혁신 선두주자 라쿠텐(Rakuten Inc.)(본사: 도쿄)의 자회사인 라쿠텐 커뮤니케이션즈(Rakuten Communications)와 클라우드 커뮤니케이션 전문업체 Content Guru Ltd.가 일본 시장에 Connect Storm 클라우드 컨택트센터 솔루션을 공급하고자 전략적 파트너십을 체결했다.

(로고: https://mma.prnewswire.com/media/643818/Connect_Storm_Logo.jpg )
(사진: https://mma.prnewswire.com/media/643819/Yasufumi_Hirai_and_Sean_Taylor.jpg )

Connect Storm은 여러 차례 수상 경력이 있는 storm(R) 애플리케이션 포트폴리오를 지원하고, 빠르게 성장하는 일본의 클라우드 컨택트센터 시장을 공략할 예정이다. 일본의 클라우드 컨택트센터 시장은 2020년까지 전체 컨택트센터 자리 중 39%까지 성장할 전망이다[1]. Connect Storm은 올 23일 도쿄에서 열리는 TechMatrix CRM 포럼에서 출시될 예정이다. 또한, Content Guru는 이번 파트너십을 지원하고자 올 1분기에 도쿄 지사를 설립할 예정이다.

라쿠텐 커뮤니케이션즈의 대표이사이자 회장 겸 CEO인 히라이 야스후미는 “storm의 역량과 자사의 동급 최고 서비스를 이용함으로써 많은 컨택트센터가 향상된 고객 경험과 인력 생산성과 같은 이득을 보게 될 것”이라며 “자사의 AI 역량에 Content Guru의 경험을 결합해 1,000명이 넘는 고객에게 컨택트센터 솔루션을 공급할 계획”이라고 말했다.

Content Guru의 글로벌 CEO Sean Taylor는 “아시아태평양 지역은 자사의 국제 확장 전략에서도 중요한 곳”이라며 “이 지역의 클라우드 컨택트 시장은 인상적인 성장세를 보이고 있다”고 언급했다. 그는 “라쿠텐과 흥미진진한 파트너십을 체결하게 된 것을 기쁘게 생각하며, 앞으로 양사가 공유하는 문화적 가치와 야망을 통해 대단한 성공을 이끌어내리라 확신한다”고 밝혔다. Connect Storm은 사업체가 컨택트센터 대리점을 위한 단일 인터페이스 내에서 통일된 채널(SMS, 웹챗, 이메일, 음성 및 소셜미디어 등)을 통해 더욱 효과적으로 고객과 의사소통을 하도록 지원한다. 이 플랫폼은 또한 수백 개의 제삼자 CRM, WFO 및 ERP 시스템과 통합하고, 접촉 중인 동시 발생 수요를 처리하도록 확장한다.

[1] MIC Lab, 2017년 클라우드 CRM 시장 예측

Content Guru 소개
Content Guru[http://www.contentguru.com/ ]는 굴지의 클라우드 커뮤니케이션 솔루션 공급업체로, storm 플랫폼을 통해 옴니채널 클라우드 컨택트센터와 고객 참여 서비스를 제공한다. storm은 공익사업과 여행부터 정부와 금융까지 여러 부문에서 수백 개의 세계 최대 조직(예: G4S, Serco, National Rail Enquiries, 영국 국가건강서비스(National Health Service, NHS) 등)을 지원한다.

라쿠텐 커뮤니케이션즈 소개
세계적인 혁신 선두주자 라쿠텐의 자회사인 라쿠텐 커뮤니케이션즈는 디지털 사회를 위한 새로운 가치를 창출하고자 노력하는 정보통신 기술업체다. 라쿠텐 커뮤니케이션즈는 IP 폰, Myline 및 인터넷 연결 서비스를 포함하는 기존의 유선통신 서비스 외에도 고객이 디지털 미래를 대비하도록 지원하는 모바일과 클라우드 솔루션도 제공한다. 라쿠텐 커뮤니케이션즈는 음성, 데이터, 매체 및 애플리케이션 전반에 걸쳐 IP 플랫폼의 잠재력을 발달시킴으로써 확장을 도모하는 것을 목적으로 한다. 추가 정보는 웹사이트 https://comm.rakuten.co.jp/english/company/를 참조한다.

출처: 라쿠텐 커뮤니케이션즈(Rakuten Communications) 및 Content Guru



Rakuten Communications & Content Guru Announce Strategic Partnership

TOKYO, February 20, 2018/PRNewswire/ -- Rakuten Communications, a subsidiary of global innovation leader Rakuten Inc., headquartered in Tokyo, and cloud communications specialist, Content Guru Ltd., have entered into a strategic partnership to deliver connect storm cloud contact centre solutions into the Japanese market.

(Logo: https://mma.prnewswire.com/media/643818/Connect_Storm_Logo.jpg )
(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/643819/Yasufumi_Hirai_and_Sean_Taylor.jpg )

connect storm will support the multi-award-winning portfolio of storm(R) applications and will target the rapidly-growing Japanese cloud contact centre market, which is set to rise to 39% of overall contact centre seats in the country by 2020[1]. It will be launched at the TechMatrix CRM Forum in Tokyo on 23rd February 2018, with Content Guru also opening a Tokyo office during Q1/2018 to support the partnership.

"We anticipate that, by leveraging storm's capabilities and Rakuten Communications' best-in-class services, many contact centres will benefit from improved customer experience and workforce productivity," said Yasufumi Hirai, Representative Director and Chairman, CEO of Rakuten Communications. "We look forward to combining our AI capabilities with Content Guru's experience to deliver contact centre solutions to our more than one thousand customers."

Sean Taylor, Global CEO of Content Guru, added: "Asia-Pac is a critical region in our global expansion strategy and its cloud contact centre market is seeing impressive growth. We're delighted to enter into an exciting partnership with Rakuten, and are convinced that our shared cultural values and ambitions will drive tremendous success."connect storm enables businesses to more effectively communicate with their customers through channels such as SMS, web chat, email, voice and social media, unified within a single interface for contact centre agents. The platform also integrates with hundreds of third-party CRM, WFO, and ERP systems, and scales to handle any concurrent demand in contact.

[1] MIC Lab, Cloud CRM Market Forecast, 2017

About Content Guru
Content Guru [http://www.contentguru.com/ ] is a leading provider of cloud communication solutions, delivering omni-channel cloud contact centre and customer engagement services through the storm platform. storm powers hundreds of the world's largest organisations in sectors ranging from utilities and travel to government and finance, including G4S, Serco, National Rail Enquiries, and the UK's National Health Service.

About Rakuten Communications
Rakuten Communications, subsidiary of global innovation leader Rakuten Inc., is an Information and Communications Technology company that strives to create new value for a digital society. In addition to existing fixed-line communication services including IP phone, Myline and internet connection services, the company offers mobile and cloud solutions to position its customers for a digital future. Rakuten Communications aims to expand by developing the potential of IP platforms, across voice, data, media and applications. For more information: https://comm.rakuten.co.jp/english/company/

Source: Rakuten Communications and Content Guru

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)

출처 : PRNewswire 보도자료

본 콘텐츠는 제공처의 후원을 받아 게재한 PR보도자료입니다.
[2018-02-21일 14:38] 송고
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