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[PRNewswire] 유엔개발계획, 핀치 및 마스와 함께 세운 '라이온스쉐어' 펀드 발표

- 칸에서 열린 라이온스 인터내셔널 창의성 페스티벌에서 오늘 발표된 '라이온스쉐어' 펀드는 마스가 설립 파트너로 참여한다. 이 프로젝트는 프로덕션 회사인 핀치가 설립을 선도했다.
- 동 펀드의 목표는 3년 동안 매년 1억 달러의 모금이다.
- 전 세계 최대의 광고주들이 동물을 등장시키는 광고비 중 작은 비율을 기부하도록 촉구
- 라이온스쉐어의 특별 대사인 데이비드 애튼버러 경은 기업들이 건강한 지구의 보존을 위해 '앞장서서' 더 많은 일을 하도록 촉구

(칸, 프랑스 2018년 6월 21일 PRNewswire=연합뉴스) 유엔개발계획(UNDP), 핀치(FINCH)와 설립 파트너 마스(Mars, Incorporated)는 야생 동물의 보존과 동물 복지 프로젝트를 위해 광고주들이 자신들의 미디어 지출 비용 중 일부를 기부하도록 요청함으로써 전 세계 동물들의 삶을 변화시키는 것이 목표인 운동을 시작한다고 오늘 발표했다.

라이온스쉐어(The Lion's Share)펀드로 명명된 이 운동의 파트너들은 동물을 등장시킨 모든 광고에 사용된 자신들의 미디어 지출 비용 중 0.5%를 이 펀드에 기부한다. 기부된 돈은 전 세계 동물과 그들의 서식지를 지원하는 데 쓰인다. 마스는 라이온스쉐어의 첫 광고주 파트너이다.

라이온스쉐어의 특별 대사 데이비드 애튼버러 경은 "우리가 보는 모든 광고의 20%에는 동물이 등장한다"면서 "그러나 동물들은 당연히 받아야 할 지원을 항상 받지 못하고 있다. 지금까지는"이라고 말했다.

데이비드 경은 "라이온스쉐어는 우리가 오늘 조그만 차이를 만들어 냄으로써 내일 엄청난 차이를 만들 수 있다는 것을 보여 준다"고 덧붙였다.

UNDP가 주관하게 될 이 펀드는 3년 동안 매년 1억 달러의 모금이 목표로서 이 돈들은 유엔과 시민 사회 단체가 진행하는 다양한 야생 동물 보존 및 동물 복지 프로그램에 투자된다. 기타 파트너에는 광고사 네트워크 BBDO와 최고의 미디어 측정 회사 닐슨(Nielsen)이 들어 있다.

아힘 스타이너 UNDP 사무총장은 "야생 동물과 그들의 서식지는 지금 위기에 처해 있다"면서 "전례 없는 속도로 동물들이 멸종되고 있는데 이는 자연적으로 멸종되는 속도에 비해 1천 배 빠른 것으로 추정된다. 라이온스쉐어는 단순하고 혁신적인 아이디어로서 동물과 그들의 서식지 그리고 지구의 미래에 실질적인 효과를 가져다줄 것"이라고 말했다.

설립 파트너인 마스의 최고마케팅·고객책임자 앤드루 클라크는 동 펀드가 기업이 영속적인 유산을 남기는 강력한 방법이라고 말했다. 그는 "라이온스쉐어는 동물들을 포함한 모두가 번창할 수 있는 건강한 지구를 확실히 보전하기 위해 우리가 취해야 할 바로 그 야심 찬 운동이다. 이 운동은 마스가 세운 지속가능세대 계획의 약속을 실천하는 또 하나의 발걸음"이라고 말했다.

클라크 씨는 "우리는 야생 동물 보존과 지구에 절대적으로 필요한 종다양성을 유지하기 위해 열성적으로 임하고 있다"면서 "동물들 역시 안전하게 살기 위해서는 우리의 도움이 필요하다. 다른 회사들과 브랜드들이 우리와 함께 라이온스쉐어에 참여하여 이 중요한 문제들에 대처하는 운동을 구축하기를 촉구한다"고 덧붙였다.

로브 갈루조 핀치 창업자는 영화감독 크리스토퍼 넬리우스와 함께 이 아이디어를 낸 장본인으로서 "우리가 광고에서 가장 많이 보는 10종의 동물 중 아홉은 실제로 멸종 위기에 처해 있거나 그럴 가능성이 큰 동물이며 그들이 응당 받아야 할 지원을 항상 받지 못하고 있다. 보통의 경우는 그 반대인 것이 사실이다"라면서 "크리스토퍼는 이 놀라운 아이디어를 통해 이 문제를 해결하도록 했으며 우리 핀치는 그 아이디어 실행을 선도한 것이다. 우리는 이 아이디어의 실천을 위해 클레멘저BBDO(Clemenger BBDO)와 협력했다"고 말했다.

동 펀드는 우선적인 프로그램에 대한 결정을 내릴 공동집행위원회를 두고 있다.

라이온스쉐어는 유엔이 빈곤을 종식하고 지구를 보호하기 위해 전 세계가 행동할 것을 촉구하는 지속가능발전목표에 기부하기 위해 활동한다. 동물들을 지원하고 그들의 서식지를 보존하는 것이 해상 동물 목표 14, 육상 동물 목표 15를 달성하는 열쇠이다.

UNDP 친선 대사인 배우 니콜라이 코스터-왈도는 "지구 상의 모든 생명체를 지키는 것이 우리 인간들의 책임"이라고 말했으며 주로 여성으로 구성된 남아공 최초의 밀렵 방지 단체 블랙맘바스와 칸에서 가진 무대 인터뷰를 통해 라이온스쉐어 펀드의 출범을 알렸다.

그는 "우리는 야생 동물에서부터 바다 동물에 이르기까지 모든 동물에게 천연의 서식지를 보존해주지 않는다면 모든 사람의 미래를 보호하고 번영을 지키기 위해 유엔과 세계 지도자들이 시작한 지속가능발전목표를 달성할 수 없다"고 덧붙였다.

블랙맘바스의 콜레테 응고베니는 "라이온스쉐어는 우리가 하는 일과 같은 기초적인 보존 작업이 가능하도록 지원하는 데 엄청난 잠재력이 있기 때문에 대단히 감동적인 운동"이라면서 "우리는 밀렵을 방지하고 전 세계에서 가장 멸종 가능성이 큰 동물들을 지원하기 위해 매일 노력하고 있으며 라이온스쉐어의 후원을 기대하고 있다"고 말했다.

편집자용 노트:
유엔개발계획(UNDP)
UNDP는 모든 사회 계층의 사람들과 협력함으로써 위기를 극복하고 모든 사람의 삶의 질을 개선하는 발전 정책을 견인하고 유지할 수 있는 국가 건설을 지원하고 있다. 우리는 약 170개의 나라와 지역을 기반으로 전 세계적인 시야와 지역적인 관찰을 통해 사람들의 생활을 돕고 국가의 회복에 힘쓰고 있다.

UNDP에 대한 상세 정보가 필요할 경우 undp.org를 방문하기 바란다.

마스
마스는 가족 소유 기업으로서 사람과 사람이 사랑하는 애완동물들을 위한 다양한 제품과 서비스를 한 세기 이상 공급한 역사를 가지고 있다. 매출액이 약 350억 달러에 이르는 동사는 전 세계인이 가장 사랑하는 브랜드인 M&M's(R), SNICKERS(R), TWIX(R), MILKY WAY(R), DOVE(R), PEDIGREE(R), ROYAL CANIN(R), WHISKAS(R), EXTRA(R), ORBIT(R), 5™, SKITTLES(R), UNCLE BEN'S(R), MARS DRINKS 및 COCOAVIA(R)를 생산하는 글로벌 기업이다. 마스는 또한 BANFIELD(R) 애완동물병원, Blue Pearl(R), VCA(R)와 Pet Partners™ 등의 가축용 의료 서비스를 공급하고 있다. 버지니아주 매클린에 본사가 있는 마스는 80개 이상의 국가에서 사업을 영위하고 있다. 마스의 다섯 가지 원칙 즉, 품질, 책임, 공동체정신, 효율과 자유를 통해 10만 명 이상의 직원들이 감명을 받고 있으며 모든 파트너의 이익을 위해 일하고 매일 자부심을 느낄 수 있는 성장의 기회를 제공하고 있다.

마스에 관한 상세 정보가 필요할 경우 www.mars.com을 방문하기 바란다. 페이스북[https://www.facebook.com/Mars/ ], 트위터[https://twitter.com/MarsGlobal ], 링크트인[https://www.linkedin.com/company/mars/ ], 인스타그램[https://www.instagram.com/marsglobal/ ]과 유튜브[https://www.youtube.com/user/Mars ]에서 우리와 함께하기 바란다.

핀치
핀치는 영화제작자, 아티스트와 엔지니어로 구성된 프로덕션 회사로서 스토리텔링, 엔터테인먼트와 기술의 교차점에서 작업하고 있다. 그들은 그들을 자랑스럽게 만드는 작업을 통해 문화의 영향력을 믿고 있다. 핀치는 시드니, 멜버른과 오클랜드에 사무소를 두고 있다. 핀치는 다큐멘터리, 체험 프로그램, TV 광고, 장편 영화와 디지털 콘텐츠를 제작한다. 그들은 열 개가 넘는 특허를 갖고 있으며 종래의 스토리텔링의 한계를 뛰어넘는 제품과 혁신작을 활발하게 개발하고 라이선스하고 있다. 2011년에 설립된 동사의 작업은 골드칸라이온스, 한 번의 D&AD블랙펜슬과 몇몇 번의 옐로우펜슬 등 광고 업계 최고의 상을 통해 인정받아 왔다.

핀치에 대한 상세 정보가 필요할 경우 finchcompany.com을 방문하기 바란다. 페이스북[https://www.facebook.com/finchcompany/ ], 링크트인[https://www.linkedin.com/company/the-finch-company/ ]과 인스타그램[https://www.instagram.com/finchcompany/ ]에서 우리와 함께하기 바란다.

클레멘저 BBDO 멜버른:
클레멘저 BBDO 멜버른은 호주에서 가장 크고 창의적이며 수상 경력이 있는 광고 에이전시 중 하나로서 칸라이온스와 D&AD에서 전 세계 최고의 창의적인 에이전시로 선정된 바 있으며, APAC에피스에서 직전 12개월 중 동 지역에서 가장 효율적인 에이전시로 선정되었다. 전 세계 BBDO 네트워크 회원사이기도 한 동 에이전시의 만트라는 "작업. 작업. 작업"이다. 동 에이전시에 대한 상세 정보는 www.clemengerbbdo.com.au에서 구할 수 있다.

닐슨
닐슨은 세계적인 퍼포먼스 관리 회사로서 소비자들이 무엇을 원하고 무엇을 사는지에 관한 종합적인 정보를 제공하고 있다. 당사는 우리의 와치앤드바이(Watch and Buy) 분야와 기타 데이터 소스에 있는 정보를 통합함으로써 클라이언트들에게 퍼포먼스를 개선해주는 분석 자료뿐만 아니라 세계적 수준의 측정 자료를 제공하고 있다. S&P 500 회사에 들어 있는 닐슨은 전 세계 인구의 90% 이상이 살고 있는 100여 개 나라에서 영업하고 있다.

상세 정보가 필요할 경우 nielsen.com을 방문하기 바란다.

동영상 - https://mma.prnewswire.com/media/708747/Lions_Share.mp4
동영상 - https://mma.prnewswire.com/media/708751/Lions_Share_Call_to_Action.mp4

출처: 마스(Mars, Incorporated)



United Nations Development Programme Announces 'The Lion's Share' Fund With Founder FINCH And Founding Partner Mars To Tackle Crisis In Wildlife Conservation And Animal Welfare

- ANNOUNCED TODAY AT CANNES LIONS INTERNATIONAL FESTIVAL OF CREATIVITY, 'THE LION'S SHARE' FUND SEES MARS JOIN AS THE FOUNDING PARTNER. PROJECT FOUNDED AND INITIATED BY PRODUCTION COMPANY FINCH
- THE FUND AIMS TO RAISE $100m A YEAR WITHIN THREE YEARS
- CALL FOR WORLD'S BIGGEST ADVERTISERS TO CONTRIBUTE A SMALL PERCENTAGE OF ADVERTISING SPEND FROM ADVERTISEMENTS FEATURING ANIMALS
- LION'S SHARE SPECIAL AMBASSADOR, SIR DAVID ATTENBOROUGH, URGES COMPANIES TO 'STEP UP' AND DO MORE TO SECURE THE HEALTH OF THE PLANET

CANNES, France, June 21, 2018 /PRNewswire/ -- The United Nations Development Programme (UNDP), FINCH and founding partner Mars, Incorporated today announced an initiative aimed at transforming the lives of animals across the world by asking advertisers to contribute a percentage of their media spend to conservation and animal welfare projects.

The initiative, a fund called The Lion's Share, will see partners contribute 0.5 percent of their media spend to the fund for each advertisement they use featuring an animal. Those funds will be used to support animals and their habitats around the world. Mars is the first advertising partner in The Lion's Share.

"Animals are in 20 percent of all advertisements we see. Yet, they do not always receive the support they deserve. Until now," said Lion's Share Special AmbassadorSir David Attenborough.

"The Lion's Share shows that by making a small difference today, we have an opportunity to make an unprecedented difference tomorrow," Sir David added.

The Fund, which will be hosted by UNDP, is seeking to raise $100m a year within three years, with the money being invested in a range of wildlife conservation and animal welfare programs to be implemented by United Nations and civil society organizations. Other partners include advertising network BBDO and leading measurement company Nielsen.

"Wildlife and their habitats are in crisis right now. We are losing species at an unprecedented rate, estimated to be 1,000 times the natural extinction rate. The Lion's Share is an idea that is as innovative as it is simple, and which will make a real impact on the future of animals, their habitats and our planet," said UNDP Administrator Achim Steiner.

Andrew Clarke, Chief Marketing and Customer Officer at founding partner Mars, said the fund would be a powerful way for business to leave a lasting legacy. He said: "The Lion's Share is exactly the sort of ambitious initiative we need to take in order to ensure we foster a healthy planet on which everyone - including animals - can thrive. For Mars, it's another step in living the commitments of our Sustainable in a Generation plan."

"We're passionate about wildlife conservation and maintaining the biodiversity absolutely necessary for our planet. And animals need our help closer to home, too. We urge other companies and brands to join us in The Lion's Share to help build a movement to tackle these critical issues," Mr. Clarke added.

Rob Galluzzo, founder of FINCH, who initiated the idea with film director Christopher Nelius, said: "Nine out of the 10 most popular animals we see in commercials are actually endangered or threatened and they do not always receive the support they deserve. In fact, it's usually the opposite. Christopher had this amazing idea to solve this and we at FINCH set out to make it happen. We have partnered with Clemenger BBDO to bring the concept to life."

The Fund has a joint steering committee that will take decisions on priority programs.

The Lion's Share will work to contribute to the Sustainable Development Goals, the UN's universal call to action to end poverty and protect the planet. Supporting animals and helping to conserve their habitats is key to achieving Goal 14, Life Underwater, and Goal 15, Life on Land.

"It is our responsibility as humans to safeguard all life on our planet," said actor and UNDP Goodwill Ambassador Nikolaj Coster-Waldau, who kicked off The Lion's Share fund's launch in Cannes with an on-stage interview with South Africa's first mostly female anti-poaching unit, the Black Mambas.

He added: "We cannot achieve the Sustainable Development Goals launched by the UN and world leaders to protect the future and ensure prosperity for all people without preserving natural habitats for all living beings―from wildlife to marine life."

Collette Ngobeni, of the Black Mambas said: "The Lion's Share is a very exciting initiative because it has huge potential to help grassroots conservation work just like ours. We are working hard every day to prevent poaching and support some of the world's most endangered species, and look forward to being backed by The Lion's Share."

Notes to Editors:

About the United Nations Development Programme (UNDP)
UNDP partners with people at all levels of society to help build nations that can withstand crisis, and drive and sustain the kind of growth that improves the quality of life for everyone. On the ground in nearly 170 countries and territories, we offer global perspective and local insight to help empower lives and build resilient nations.

For more information on UNDP, visit undp.org.

About Mars, Incorporated
Mars is a family-owned business with more than a century of history making diverse products and offering services for people and the pets people love. With more than $35 billion in sales, the company is a global business that produces some of the world's best-loved brands: M&M's(R), SNICKERS(R), TWIX(R), MILKY WAY(R), DOVE(R), PEDIGREE(R), ROYAL CANIN(R), WHISKAS(R), EXTRA(R), ORBIT(R), 5™, SKITTLES(R), UNCLE BEN'S(R), MARS DRINKS and COCOAVIA(R). Mars also provides veterinary health services that include BANFIELD(R) Pet Hospitals, Blue Pearl(R), VCA(R) and Pet Partners™. Headquartered in McLean, VA, Mars operates in more than 80 countries. The Mars Five Principles - Quality, Responsibility, Mutuality, Efficiency and Freedom - inspire its more than 100,000 Associates to create value for all its partners and deliver growth they are proud of every day.

For more information about Mars, please visit www.mars.com. Join us on Facebook [https://www.facebook.com/Mars/ ], Twitter [https://twitter.com/MarsGlobal ], LinkedIn [https://www.linkedin.com/company-beta/1544/ ], Instagram [https://www.instagram.com/marsglobal/ ] and YouTube [https://www.youtube.com/user/Mars ].

About FINCH
FINCH is a production company made of filmmakers, artists, and engineers, working at the crossroads of storytelling, entertainment and technology. They believe in impacting culture through work that makes them proud. Finch has offices in Sydney, Melbourne and Auckland. FINCH make documentaries, live experiences, TV commercials, feature films and digital content. They hold more than a dozen patents and actively develop and license products and innovations that push the boundaries of conventional storytelling. Founded in 2011, their work has been recognised with advertising's top honours including Gold Cannes Lions, a D&AD Black Pencil and several Yellow Pencils.

For more information about FINCH, please visit finchcompany.com. Join us on Facebook [https://www.facebook.com/finchcompany/ ], LinkedIn [https://www.linkedin.com/company/the-finch-company/ ] and Instagram [https://www.instagram.com/finchcompany/ ].

ABOUT CLEMENGER BBDO MELBOURNE:
Clemenger BBDO Melbourne is one of Australia's largest and most creatively awarded agencies, having been named World's most creative agency at Cannes Lions and D&AD; the region's most effective agency at the APAC Effies over the past 12 months. A member of the global BBDO network, the agency's mantra is "The Work. The Work. The Work." You can find more information on the agency at: www.clemengerbbdo.com.au.

About Nielsen
Nielsen is a global performance management company that provides a comprehensive understanding of what consumers Watch and Buy. By integrating information across our Watch and Buy segments and other data sources, Nielsen provides its clients with both world-class measurement as well as analytics that help improve performance. Nielsen, an S&P 500 company, has operations in over 100 countries that cover more than 90 percent of the world's population.

For more information, visit nielsen.com.

Video - https://mma.prnewswire.com/media/708747/Lions_Share.mp4
Video - https://mma.prnewswire.com/media/708751/Lions_Share_Call_to_Action.mp4

Source: Mars, Incorporated

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)

출처 : PRNewswire 보도자료
[2018-06-22일 11:00] 송고
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