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[PRNewswire] 화웨이, 세계적으로 유명한 사치 갤러리와 국제 파트너십 체결


-- 양측 간의 파트너십, 26일 출시되는 화웨이 P10 렌즈 통해 인물사진을 재정의할 전망

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(런던 2017년 2월 16일 PRNewswire=연합뉴스) 화웨이가 세계적으로 유명한 사치 갤러리(Saatchi Gallery)와 국제 파트너십을 체결했다고 오늘 발표했다. 이달 26일에 신제품 화웨이 P10 스마트폰을 출시하는 화웨이는 기술과 디자인을 통해 인물사진을 재정의하고, 사치 갤러리 및 기존 파트너 라이카 카메라와 함께 신제품 화웨이 P10 렌즈로 ‘사진’이라는 매체에 대한 탐색을 이어갈 계획이다.

(로고: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160506/364549LOGO )

현대 미술에 대한 선구적인 접근법으로 인정받는 사치 갤러리는 Tracey Emin, Damien Hirst 및 Jeff Koons를 포함해 우리 시대에 가장 영향력 있는 다수의 미술가가 데뷔한 발판이다. 화웨이-사치 갤러리 파트너십은 인물사진 기법의 진화에 초점을 맞추면서 현대 인물사진을 재정의하고자 문화와 기술의 융합을 탐색할 예정이다.

사치 갤러리와 라이카 카메라는 7명의 유명 사진작가에게 화웨이 P10으로 자신만의 독특한 스타일로 이 새로운 서사를 탐색하고, 화웨이 P10의 획기적인 이중 렌즈 카메라를 통해 주변 세계에 대한 자신만의 해석을 해보도록 요청했다. 이들 사진작가의 독점적인 작품은 이달 26일부터 내달 2일까지 바르셀로나 모바일 월드 콩그레스(MWC)에서 열리는 특별 전시회에서 처음으로 공개되어, MWC에서 처음으로 새로운 미술을 선보일 예정이다.

세계에서 세 번째로 큰 스마트폰 제조업체인 화웨이 컨슈머 비즈니스 그룹은 2014년 명예로운 Interbrand Best Global Brands 명단에 처음으로 등장했고, 2016년에는 72위를 기록했다. 기존 파트너인 라이카 카메라와 더불어 사치 갤러리와의 파트너십은 전 세계 판매량이 1천만 대가 넘는 화웨이 P9과 P9 플러스를 포함해 화웨이의 최근 제품이 거둔 성공을 기반으로 삼을 예정이다.

화웨이 컨슈머 비즈니스 그룹 CEO Richard Yu는 “자사는 공학과 기술을 통해 성취 가능한 것의 한계에 끊임없이 도전하고자 한다”며 “사치 갤러리 및 라이카와 함께 기술과 문화의 교차점을 찬미하고 탐색하며, 화웨이 P10 렌즈를 통해 현대 인물사진에 대한 해석을 공유하게 돼 기쁘다”고 말했다.

사치 갤러리 소장이자 대표인 Nigel Hurst는 “미술가, 전문 사진작가 및 애호가의 작업에서 기술이 점점 중요한 역할을 하고 있다”면서 “사진이라는 매체를 통해 화웨이와 함께 새로운 가능성을 탐색하게 돼 기쁘게 생각한다”고 말했다. 이어 그는 “세계적으로 유명한 사진작가들이 현대 인물사진 기법에 대한 자신의 다양한 접근법을 공개함으로써 이와 같은 새로운 미학적 가능성을 자기만의 방식으로 해석한 작품들을 전시할 계획”이라고 덧붙였다.

라이카 갤러리즈 인터내셔널의 아트 디렉터이자 대표인 Karin Rehn-Kaufmann은 “화웨이의 첨단 산업 디자인 전문지식과 라이카 카메라의 대표적인 사진 촬영 스타일에 사치 갤러리의 선구적인 현대 미술 접근법을 결합함으로써 새로운 창의적 & 미적 가능성을 탐색할 기회를 포착했다”며 “화웨이 P10은 예술적 성향을 지닌 이들에게 창의성을 표현할 도구를 제공하고, 스마트폰으로 촬영하는 인물사진을 재정의함으로써 신세대 사진 애호가에게 영향을 주고, 영감을 불어넣는다”고 언급했다.

화웨이 컨슈머 비즈니스 그룹(Huawei Consumer Business Group) 소개
2014년 기준, 화웨이 제품 및 서비스는 170개국 이상에서 세계 인구 3분의 1에 제공되고 있으며, 휴대전화 수송량은 세계 3위를 기록했다. 화웨이는 미국, 독일, 스웨덴, 러시아, 인도, 중국 내 연구개발 센터 16개소를 운영 중이다. 화웨이 컨슈머 비즈니스 그룹은 화웨이 3개 사업부 중 하나로, 스마트폰, 모바일 광대역 장치, 가전기기 및 클라우드 서비스를 담당한다. 화웨이는 통신사업 분야에서 20년 이상의 전문성에 기반을 둔 세계적인 네트워크를 구축하고 있으며, 전 세계 소비자들에게 최신 기술을 제공하는 것에 전념하고 있다.

추가 정보는 http://consumer.huawei.com을 참조한다.

화웨이 컨슈머 비즈니스 그룹에 대한 정기 업데이트는 다음을 참조한다.
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라이카 카메라 소개
라이카 카메라는 국제적으로 운영되는 최고의 카메라 및 스포츠 광학 제품 제조업체다. 라이카의 전설은 오랜 역사를 자랑하는 라이카 카메라에 그 뿌리를 두고 있다. 라이카 카메라는 혁신적인 기술을 바탕으로 시야와 지각의 모든 측면에서 더 나은 이미지를 제공한다. 라이카 카메라는 독일 헤센주 베츨라어에 본사가 있으며, 포르투갈 Vila Nova de Famalicao에 제2 생산시설이 있다. 또한, 호주, 중국, 잉글랜드, 프랑스, 이탈리아, 일본, 스위스, 싱가포르, 한국 및 미국 등 세계 곳곳에 지사를 설립했다. 최근에는 새롭고 혁신적인 제품을 통해 긍정적인 발전을 거듭하고 있다.

사치 갤러리 소개
사치 갤러리는 1985년 가능한 한 많은 관객에게 현대 미술을 소개하고, 현대 미술에 접근성을 부여하는 혁신적인 플랫폼으로 설립됐다.

The Art Newspaper의 연례 국제 미술관 관람객 조사에 따르면, 지난 5년 동안 런던에서 가장 많은 관람객을 모은 20개 전시회 중 15개가 사치 갤러리의 전시회라고 한다. 또한, 사치 갤러리는 페이스북, 트위터, 인스타그램 및 구글+에서 '좋아요' 수가 가장 많은 탑 5 미술관 중 하나이기도 하다. 사치 갤러리의 모든 전시회는 입장료가 무료다.

http://www.saatchigallery.com

Hannah Moseley, Hannah.moseley@hkstrategies.com +44(0)20-7413-3205

출처: 화웨이 소비자 사업 그룹(Huawei Consumer Business Group)



Huawei Announces International Partnership With World-Renowned Saatchi Gallery

-- Partnership will redefine portrait photography through the lens of the Huawei P10, launching 26 February

LONDON, February 16, 2017/PRNewswire/ -- Huawei has today announced an international partnership with the world-renowned Saatchi Gallery. With the introduction of the new Huawei P10 smartphone on 26 February, Huawei will redefine portrait photography through technology and design, and together with Saatchi Gallery and existing partner Leica Camera it will continue to explore this medium through the lens of the new Huawei P10.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160506/364549LOGO )

Recognised for its pioneering approach to contemporary art, Saatchi Gallery has been a launch platform for many of the most influential artists of our time, including Tracey Emin, Damien Hirst and Jeff Koons. Focusing its attention on the evolution of portraiture, the partnership will explore the fusion of culture and technology, to enable the redefinition of contemporary portrait photography.

The Saatchi Gallery and Leica Camera have commissioned seven renowned photographers to use the Huawei P10 to explore this new narrative in their own unique style, using their own interpretation of the world around them through the smartphone's ground-breaking dual lens camera. The exclusive works will debut for the first time at a special exhibition at Mobile World Congress, Barcelona, from 26 February - 2 March 2017, bringing new art to MWC for the first time.

As the world's third-largest smartphone manufacturer, Huawei Consumer Business Group debuted on the prestigious Interbrand Best Global Brands list in 2014 and rose to number 72 in 2016. This partnership with Saatchi Gallery along with existing partner Leica Camera, looks to build on the success of recent devices, including the Huawei P9 and P9 Plus which have exceeded 10 million global sales worldwide.

Richard Yu, CEO of Huawei Consumer Business Group, said: "At Huawei we always want to push the boundaries of what is possible to achieve through engineering and technology. We are delighted to celebrate and explore the intersection of technology and culture, with Saatchi Gallery and Leica and to share interpretations of contemporary portrait photography through the lens of the Huawei P10."

Nigel Hurst, Gallery Director & Chief Executive of Saatchi Gallery, adds: "Technology is playing an increasingly important role in the work of artists, professional photographers and enthusiasts alike. We are delighted to be working with Huawei to explore new possibilities through the medium of photography. We look forward to presenting these internationally-renowned photographers' own interpretations of these new aesthetic possibilities by revealing their diverse approaches to contemporary portraiture."

"By combining Huawei's advanced industry design expertise and Leica Camera's signature photographic style with Saatchi Gallery's pioneering approach to contemporary art, we embrace the opportunity to explore new creative and aesthetic possibilities" comments Karin Rehn-Kaufmann, Art Director & Chief Representative, Leica Galleries International. "The Huawei P10 gives the artistic minded the tool to express their creativity and redefines portrait photography in a smartphone, helping to influence and inspire a new generation of photography enthusiasts."

About Huawei Consumer Business Group
Huawei's products and services are available in more than 170 countries and are used by a third of the world's population, ranking third in the world in mobile phone shipments in 2014. Sixteen R&D centers have been set up in the United States, Germany, Sweden, Russia, India, and China. Huawei Consumer Business Group is one of Huawei's three business units and covers smartphones, mobile broadband devices, home devices and cloud services. Huawei's global network is built on 20 years of expertise in the telecom industry and is dedicated to delivering the latest technological advances to consumers around the world.

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About Leica Camera
Leica Camera AG is an internationally operating premium manufacturer of cameras and sport optics products. The Leica legend is founded on the lenses of the long-established company. Together with innovative technologies, they provide for better images in all concerns of vision and perception. Leica Camera AG has its headquarters in Wetzlar, in the state of Hesse in Germany, and a second production site in Vila Nova de Famalicao, Portugal. The company is internationally represented by its branch offices in Australia, China, England, France, Italy, Japan, Switzerland, Singapore, South Korea and the USA. New, innovative products have pushed the company's recent positive development.

About Saatchi Gallery
The Saatchi Gallery was founded in 1985 to provide an innovative platform to bring contemporary art to as wide an audience as possible and make it accessible.

Over the last five years the Saatchi Gallery has hosted 15 out of the top 20 most visited exhibitions in London, according to The Art Newspaper's annual survey of international museum attendance and is also ranked amongst the world's top five most liked museums on Facebook, Twitter, Instagram and Google+. Entry to all the Saatchi Gallery's exhibitions is free.

http://www.saatchigallery.com

Hannah Moseley, Hannah.moseley@hkstrategies.com +44(0)20-7413-3205

Source: Huawei Consumer Business Group
(끝)

출처 : PRNewswire 보도자료

본 콘텐츠는 제공처의 후원을 받아 게재한 PR보도자료입니다.
[2017-02-17 18:35] 송고

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