연합뉴스 본문 바로가기 메뉴 바로가기

뉴스 검색어 입력 양식

보도자료 좌측메뉴 보도자료 전체 정치 정부 전국 경제 금융 IT/과학 생활/레저 유통/운수 제조 문화/예술 건강 사회 국제 기타
연합뉴스 홈 > 보도자료 > 내용보기 | 인쇄
[PRNewswire] 클래리베이트애널리틱스, 임팩트스토리와의 획기적인 파트너십 발표


-- 새로운 공공 /민간 파트너십을 통해 연구자들을 웹오브사이언스에 새롭게 수록된 약 1,800만 건의 검증된 개방형 논문에 연결

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(필라델피아 2017년 6월 23일 PRNewswire=연합뉴스) 클래리베이트애널리틱스(Clarivate Analytics)는 연구자들의 주된 장애물 즉, 동료 연구자들이 검토한 신뢰성 있고 고품질의 콘텐츠에 대한 개방성(OA)의 부족을 해결할 수 있는 임팩트스토리(Impactstory)와의 새로운 공공/민간 전략 파트너십을 오늘 발표하였다. 본 파트너십에 따라, 클래리베이트애널리틱스[http://clarivate.com/ ]는 임팩트스토리가 oaDOI[https://oadoi.org/ ] 서비스를 구축하는 데 필요한 보조금을 제공하여 개방형 콘텐츠가 더 쉽게 검색되고 연구 활동이 검색에서 출판에 이르기까지 더 효율적으로 진행되도록 해준다.

과학 출판의 세계는 복잡하다. 학술 논문 작성을 위해 온라인 검색을 하는 연구자들은 자신의 연구를 변경해야만 하는 신뢰성 없는 검색 결과를 종종 만난다. 이는 그 결과가 유료 검색이라는 장벽을 가진 저널의 논문을 누락했거나 "웹 스크래핑" 도구가 동료 연구자의 검토가 없거나 저작권법을 위배한 논문 자료를 보내기 때문이다. 클래리베이트애널리틱스와 앰팩트스토리 사이에 체결된 본 파트너십을 통해 연구자와 모든 규모의 연구기관들에 신뢰성 있는 연구 자료에 대하여 자유롭게 접근하고 광범위한 과학 출판 생태계에서 이것이 유지될 수 있도록 하는 더 포괄적인 방식이 가능해진다.

oaDOI 서비스는 과학이 더 개방적이 되고 더 많이 활용되도록 하는 온라인 툴을 제작하는 비영리 조직인 임팩트스토리[http://impactstory.org/ ]에서 제공하고 있다. 이 서비스에는 현재 9천만 개의 논문이 수록되어 있고 논문의 개방형 풀텍스트 버전을 신속하게 무료로 제공하며 현재 전 세계 700개 이상의 도서관이 이를 활용하고 매일 2백만 건 이상의 자료 요청을 처리하고 있는 개방형 API를 서비스하고 있다. 임팩트스토리는 또한 oaDOI를 활용하여 연구자가 유료 검색 논문을 만날 때마다 그 논문의 풀텍스트를 찾도록 해주는 무료 확장 브라우저인 언페이월(Unpaywall)을 구축했다.

클래리베이트애널리틱스의 CEO인 제이 네이들러는 "클래리베이트애널리틱스는 신뢰성 있고 유효한 개방형 링크가 달린 연구의 내용과 결과물을 외부에 개방할 수 있는 무료 풀텍스트 버전으로 만들기 위해 노력하고 있다"면서 "본 파트너십은 혁신적이며 협업적인 브랜드가 되고자 하는 우리의 목표가 반영된 것이며 이를 통해 중요한 연구 자료가 연구 사회에서 합법적이며 정당한 방법으로 공유되도록 헌신하고자 한다"고 말했다.

클래리베이트는 아이디어에서부터 실험, 동료 검토, 출판, 배포 및 평가에 이르는 전체 연구 활동의 효율성을 증대하는 혁신적인 분석법과 업무 솔루션을 개발하고 공급하고 있다. 임팩트스토리와의 파트너십을 통해 웹오브사이언스에 새롭게 수록된 약 1,800만 건의 개방형 논문의 검증 버전을 연구자들에 연결함으로써 클래리베이트 고객들은 혁신의 초기 단계를 가속화 할 수 있게 되었다. 이번 파트너십을 통해 만들어진 개방형 첨단 지식은 규모가 작은 연구기관들에 특히 귀중하다.

임팩트스토리의 공동설립자 히더 파이워와는 "연구자들의 연구에 도움이 되는 중요한 풀텍스트 자료를 검색하도록 함으로써 그들의 장애물을 제거하는 것이 우리의 목표이다"면서 "클래리베이트의 보조금을 통해 우리는 1,800만 건 이상의 연구 자료를 모든 연구자와 도서관이 유료 구독자든 아니든 활용하도록 할 수 있다"고 말했다.

임팩트스토리의 공동설립자 제이슨 프리엠은 "민간 사업자와의 이 새로운 파트너십을 통해 우리는 모든 사람이 학술 연구를 더 활용할 수 있도록 했으며 과학자들이 서로 소통하는 생태계를 더욱 강하고 전 세계적으로 개방할 수 있도록 해주는 진보를 이루어 냈다"고 말했다.

클래리베이트애널리틱스
클래리베이트(Clarivate™)애널리틱스는 신뢰성 높은 통찰과 분석법을 전 세계 고객들에게 제공함으로써 혁신의 속도를 가속하고 있으며 고객들은 이를 통해 새로운 아이디어들을 더 빠르게 발견, 보호하고 상용화할 수 있다. 톰슨로이터의 종전 지적소유권 및 과학사업부문이었던 당사는 과학과 학술 연구, 특허 분석 및 규제 표준, 제약과 바이오테크 정보, 상표 보호, 도메인 브랜드 보호 및 지적 재산권 관리 등에 집중하여 업계를 리드하는 구독 기반 사업을 소유하고 운영한다. 클래리베이트™애널리틱스는 이제 독립적인 회사이며 4,000명 이상의 직원으로 100개국 이상에서 사업을 영위하며 웹오브사이언스(Web of Science™), 코르텔리스(Cortellis™), 더웬트(Derwent™), 컴퓨마크(CompuMark™), 마크모니터(MarkMonitor(R)) 및 테크스트리트(Techstreet™)와 기타의 유명 브랜드를 갖고 있다. 상세한 정보가 필요할 경우 clarivate.com을 방문하기 바란다.

출처: 클래리베이트애널리틱스(Clarivate Analytics)



Clarivate Analytics announces landmark partnership with Impactstory to make open access content easier for researchers to use

-- Novel public/private partnership connects researchers to verified versions of an estimated 18 million new open access articles from Web of Science

PHILADELPHIA, June 23, 2017 /PRNewswire/ -- Clarivate Analytics today announced a novel public/private strategic partnership with Impactstory that will remove a critical barrier for researchers: limited open access (OA) to high-quality, trusted peer-reviewed content. Under the terms of the partnership, Clarivate Analytics [http://www.clarivateanalytics.com/ ] is providing a grant to Impactstory to build on its oaDOI [https://oadoi.org/ ] service, making open access content more easily discoverable, and the research workflow more efficient from discovery through publishing.

The world of science publishing is complex. Researchers conducting online searches for scholarly articles frequently get unreliable results that can compromise their work. This is typically because the results omit journal articles behind paid-subscription paywalls or because "web-scraping" utilities return versions of articles that are not peer-reviewed or are in violation of copyright laws. The partnership between Clarivate Analytics and Impactstory will enable a more inclusive approach that provides researchers and institutions of all sizes with open access to trusted research, in a way that can be sustained across the broad science publishing ecosystem.

The oaDOI service is from Impactstory [http://impactstory.org/ ], a nonprofit creating online tools to make science more open and reusable. It currently indexes 90 million articles and delivers open-access full text versions over a free, fast, open API that is currently used by over 700 libraries worldwide and fulfills over 2 million requests daily. Impactstory has also built Unpaywall, a free browser extension that uses oaDOI to find full text whenever researchers come across paywalled articles.

"Clarivate Analytics is working to enhance research content and discovery with trusted, validated open access links, where they exist, to external, free full text open access versions of the literature," said Jay Nadler, CEO of Clarivate Analytics. "This partnership reflects our goal to be an innovative and collaborative brand, dedicated to the sharing of important research within the research community the legal, compliant way."

Clarivate is developing and delivering innovative analytics and workflow solutions that increase efficiencies across the entire research lifecycle; from idea to experiment, to peer review, to publication, dissemination and assessment. The partnership with Impactstory will accelerate the discovery phase of innovation for Clarivate customers by connecting researchers to verified versions of an estimated 18 million new open access articles from Web of Science. The enhanced open access knowledge base created by the partnership will be particularly valuable to smaller institutions.

"Our goal is to help remove barriers for researchers by giving them access to relevant, full text documents that aid in their research," said Heather Piwowar, co-founder of Impactstory. "With the grant from Clarivate, we're able to make over 18 million articles available to every researcher and library - those with subscriptions and those without."

"This novel partnership with the private sector advances our work to make scholarly research more available to everyone, advancing progress toward a more powerful, universally open science communication ecosystem," said Jason Priem, co-founder of Impactstory.

Clarivate Analytics
Clarivate™ Analytics accelerates the pace of innovation by providing trusted insights and analytics to customers around the world, enabling them to discover, protect and commercialize new ideas faster. Formerly the Intellectual Property and Science business of Thomson Reuters, we own and operate a collection of leading subscription-based businesses focused on scientific and academic research, patent analytics and regulatory standards, pharmaceutical and biotech intelligence, trademark protection, domain brand protection and intellectual property management. Clarivate™ Analytics is now an independent company with over 4,000 employees, operating in more than 100 countries and owns well-known brands that include Web of Science™, Cortellis™, Derwent™, CompuMark™, MarkMonitor(R) and Techstreet™, among others. For more information, please visit clarivate.com.

Source: Clarivate Analytics
(끝)

출처 : PRNewswire 보도자료

본 콘텐츠는 제공처의 후원을 받아 게재한 PR보도자료입니다.
[2017-06-24일 10:25] 송고
보도자료 검색