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[PRNewswire] 요텔, 더욱 스마트한 생활 방식인 ‘요텔패드’ 출시

-- 요텔, 5건의 새로운 요텔패드 계약 체결하며, 장기 체류 부문 진출
-- 현명한 디자인과 스마트 기술 통해 공간 최적화 능력 강화

(런던 2018년 1월 16일 PRNewswire=연합뉴스) 요텔(YOTEL)이 새로운 브랜드 ‘요텔패드(YOTELPAD)’를 출시하며 장기 체류 부문의 공략에 들어갔다고 오늘 발표했다. 요텔과 요텔에어(YOTELAIR) 객실의 영리한 디자인 원칙을 기반으로 하는 요텔패드는 럭셔리 서비스 아파트의 정수를 의도적으로 설계된 소형 홈, 즉 ‘패드(PAD)’에 적용하며 저렴한 가격으로 국제 시민의 요구를 충족한다.

(사진: https://mma.prnewswire.com/media/628359/YOTELPAD.jpg )

요텔 CEO Hubert Viriot는 “요텔에어와 요텔의 성공적인 출시 이후, 자사가 전통적인 호텔 모델을 와해시킨 것과 같은 방식으로 전통적인 장기 체류 부문을 재고할 자연스러운 기회를 포착했다”고 말했다.

요텔패드는 공간과 기술을 최적화함으로써 완벽하게 설계된 생활 솔루션을 제공한다. 표준 패드는 20㎡(215ft²)부터 시작하며, 향후에는 대형 패드도 나올 예정이다. 대형 패드에는 요텔의 조정 가능한 SmartBeds™, 안락한 업무와 휴식 공간, 객실에 구비된 고급 욕실, 다양한 시설을 갖춘 작은 주방 및 넓은 수납공간 등이 적용될 예정이다. 요텔의 대표적인 Technowall 덕분에 패드 고객은 공간을 손쉽게 연결하고 개인화해서 아늑한 분위기를 연출할 수 있을 것으로 기대된다.

요텔패드와 관련해 브랜드 부사장 Jo Berrington은 “요텔패드는 호텔 품질 수준과 집처럼 아늑한 분위기를 결합함으로써 기존의 경계선을 초월한다”라며 “이는 소형 공간을 최대한 활용하는 자사의 대표적인 설계 DNA 덕분에 가능한 것”이라고 말했다. 이어 “그에 따라 각 고객과 소유주는 완전한 기능성의 개인용 패드를 보유하게 될 뿐만 아니라, 재미있는 다기능성 공간에서 일하고, 연결하며, 긴장을 풀고, 사교 생활을 할 수 있는 추가적인 혜택까지 누릴 수 있다”면서 “그 결과, 견고한 공동체 의식이 구축될 것”이라고 설명했다.

공동 공간과 편의시설은 지역 환경에 맞게 프로그래밍이 된다. 이 공간은 공동 작업, 회의 및 친구나 동료와의 오락 시간 등에 이상적인 요텔의 대표적인 클럽 라운지를 비롯해 24/7 체육관, 자전거와 장비 보관소, 아마론 로커, 세탁, 홈 시네마 및 도서관 등을 포함할 수 있다.

Berrington 부사장은 “패드는 요텔 브랜드에 충실하게 기술과 혁신을 향한 자사의 열정으로 강화될 예정”이라며 “자사는 요텔패드 앱을 통해 원활한 디지털 고객 체험을 선사할 예정”이라고 말했다. 이어 “요텔패드 앱은 예약과 체크인/체크아웃 같은 명백한 앱 기능 외에 디지털 키로도 사용된다”면서 “더불어 요텔패드 앱으로 편의 서비스와 ‘포장 음식’을 주문할 수 있다. 주머니 크기의 가상 컨시어지 역할을 하는 이 앱은 지역사회에 있는 다양한 서비스와 체험으로 바로 고객을 연결할 것”이라고 덧붙였다.

요텔패드는 북미, 유럽 및 중동에서 이미 5건의 프로젝트가 확정된 상태다. 요텔패드 제1호는 미국 최대의 스키 리조트인 파크 시티 마운틴에서 개장할 예정이다. 파크 시티 마운틴은 파크 시티(유타 주)에 있다. 요텔패드 제1호는 북미에서 가장 혁신적인 관광지 리조트 프로젝트 개발업체 중 하나인 Replay Destinations가 건설할 예정이다.

요텔 CEO Hubert Viriot는 “자사 포트폴리오에 요텔패드를 포함함으로써 추가 혜택이 발생했다”며 “즉, 자사는 장기 체류라는 새로운 부문으로 진출하게 됐을 뿐만 아니라 요텔과 요텔에어 브랜드에는 어울리지 않는 새로운 장소에서도 사업을 추진할 수 있게 됐다”고 말했다. 이어 “최근 REPLAY와의 파트너십은 환상적”이라면서 “덕분에 관광지 리조트 시장에서 자사의 신규 브랜드가 얼마나 큰 잠재력이 있는지 깨달았다. 요텔패드 파크 시티가 큰 성공을 거둘 것으로 확신하고 있으며, 현재 자사는 REPLAY와 여러 기회를 모색 중”이라고 설명했다.

요텔패드 파크 시티에 이어 조만간 제네바 호 지역에서도 두 개의 요텔패드가 건설될 예정이다. 이 건설은 M3 Real Estate가 맡았다. 그뿐만 아니라 개발 프로젝트의 일환으로 요텔 마이애미와 요텔 두바이에서도 요텔패드를 선보일 예정이다.

Viriot 대표는 “자사의 기존 브랜드 외에 요텔패드의 국제적 발전 잠재력이 매우 크다고 본다”라면서 “요텔패드는 단독으로 건설되거나 요텔 같은 복합 개발 프로젝트의 일환으로 개발될 수 있다. 각 패드는 요텔이 운영하며, 개인이나 기관 투자자가 소유할 수 있다”고 마무리했다.

추가 정보: http://www.yotelpad.com

yotel_uk@kwittken.com

출처: 요텔(YOTEL)



YOTEL Launches YOTELPAD - A Smarter Way of Living

-- Five new YOTELPAD deals mark YOTEL's arrival in the extended stay segment reinforcing the brand's ability to optimise space through clever design and smart technology.

LONDON, January 16, 2018/PRNewswire/ -- YOTEL today announced their foray into the extended stay segment with the launch of the new YOTELPAD brand. Building on the clever design principles of YOTEL and YOTELAIR cabins, YOTELPAD translates the essence of luxury serviced apartments into purposefully designed compact homes, known as 'PADs', fulfilling the requirements of the global citizen at an affordable price.

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/628359/YOTELPAD.jpg )

"Following the successful roll out of YOTELAIR and YOTEL, we saw a natural opportunity to rethink the traditional extended stay segment in the same fashion we disrupted conventional hotel models," said Hubert Viriot - YOTEL CEO.

YOTELPAD offers perfectly designed living solutions by optimising space and technology. Standard PADs will start from 20 sqm (215 sqft), but larger PADs will also be available and will feature YOTEL's adjustable SmartBeds™, comfortable work and relaxing areas, luxury en-suite bathrooms, fully equipped kitchenettes and ample storage space. YOTEL's signature Technowall will enable PAD guests to easily connect and personalise the space to create a homely atmosphere.

Commenting, Jo Berrington - VP Brand said, "YOTELPAD will transcend traditional boundaries with a blend of hotel-quality standards and home-like comforts, all achieved through our signature design DNA making the most out of compact spaces. Not only does this allow each guest or owner to have a fully functional private PAD, but with the added benefit to work, connect, relax and socialise in multifunctional and fun spaces, creating a strong sense of community," continued Berrington.

Communal areas and amenities will be programmed to the local environment and can include 24/7 gyms, bike and gear storage, Amazon lockers, laundry, home cinema and library as well as YOTEL's signature Club Lounge, ideal for co-working, meetings and entertaining friends or colleagues.

"True to the YOTEL brand, PAD will be underpinned by our passion for technology and innovation; our seamless digital guest experience delivered via the YOTELPAD app. In addition to the obvious app functionality of booking and checking in and out, our app will be your digital key and a go to place for ordering amenities and 'food-to-go'. Acting as a pocket size virtual concierge, the app will connect you directly to a range of services and experiences in the local community," continued Berrington.

YOTELPAD will launch globally with the five projects already confirmed in North America, Europe and the Middle East. The first YOTELPAD to be announced is in Park City (Utah) at Park City Mountain, the largest ski resort in the US and will be developed by Replay Destinations, one of the most innovative developer of destination resort projects in North America.

"The added benefit of introducing YOTELPAD to our portfolio, is that it not only allows us to enter a new market segment, but also enables us to operate in new locations, not naturally suited to our YOTEL and YOTELAIR brands. Our recent partnership with REPLAY has been extraordinary - realizing just how much potential there is for our new brand in the destination resort market. We are confident that YOTELPAD Park City will be a tremendous success and we are now looking at multiple opportunities with REPLAY," said Hubert Viriot, YOTEL CEO.

YOTELPAD Park City will be followed closely by two YOTELPADs in the Geneva Lake region to be developed by M3 Real Estate. In addition, YOTEL Miami and YOTEL Dubai will also feature YOTELPADs as part of their developments.

"Alongside our existing brands, we see huge potential for the development of YOTELPAD globally. YOTELPAD s can be stand-alone or form part of a mixed-use development including a YOTEL. Each PAD will be operated by YOTEL and can be owned by individual or institutional investors," concluded Viriot.

More Information: http://www.yotelpad.com

yotel_uk@kwittken.com

Source: YOTEL

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)

출처 : PRNewswire 보도자료

본 콘텐츠는 제공처의 후원을 받아 게재한 PR보도자료입니다.
[2018-01-16일 18:04] 송고
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