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[PRNewswire] 아에로플로트, 세계에서 가장 강력한 항공사로 다시 한 번 선정돼

-- Brand Finance 순위

(모스크바, 2018년 4월 26일 PRNewswire=연합뉴스) 굴지의 독자적인 브랜드 가치 평가 컨설턴시 Brand Finance가 아에로플로트를 세계에서 가장 강력한 항공사 브랜드로 다시 한 번 선정했다.

(로고: http://mma.prnewswire.com/media/561410/Aeroflot_Logo.jpg )

러시아 국적기 아에로플로트는 2년 연속 이 국제 순위에서 1위를 차지했으며, 모든 부문에서 러시아 최고의 브랜드 중 하나로도 선정됐다.

Brand Finance는 마케팅 투자, 친밀성, 충성도, 직원 만족 및 기업 평판 등 수많은 요소를 바탕으로 항공 브랜드의 영향력을 측정한다. 아에로플로트는 가장 높은 AAA 등급을 받았다. 아에로플로트는 아메리칸 항공, 에미레이트 항공, 터키 항공, 영국 항공, 중국국제항공공사 및 싱가포르 항공 등 세계 굴지의 여러 항공사를 제치고 가장 높은 브랜드 경쟁력 점수를 받았다. 싱가포르 항공은 그동안 수많은 순위에서 세계 최고의 항공사로 선정돼왔다.

아에로플로트의 브랜드 가치 역시 증가세를 보이며, 전년 대비 13% 증가한 미화 14.29억 달러를 기록했다.

아에로플로트 CEO Vitaly Savliev는 “자사는 2년 연속 세계에서 가장 친숙한 항공 브랜드로 선정됐다”라며 “명예로운 Brand Finance 순위에서 1위를 유지한 것은 큰 영광이자 대단한 성과”라고 말했다. 이어 그는 “이는 또한, 자사의 국제적 입지 강화는 단순한 우연이 아니라 진정한 전략과 일관되고 지속적인 시행의 결과물이라는 중요한 사실에 대한 확인”이라면서 “자사는 수많은 영역에서 자사의 브랜드를 발전시키고 강화했으며, 앞으로도 국제 항공 시장을 비롯해 러시아 항공 시장에서도 자사 브랜드 발전을 이어갈 계획”이라고 설명했다.

Brand Finance CEO David Haigh는 “아에로플로트는 연령이 젊은 항공기에 크게 투자했고, 점점 더 큰 기대를 받으며 우수한 제품과 고객 경험을 제공해왔다”며 “여기에 특히 아시아에서 진행한 마케팅 활동이 보완됐다”고 말했다. 더불어 그는 세계에서 가장 인기가 많고 성공적인 축구 클럽 중 하나인 맨체스터 유나이티드와의 파트너십도 아에로플로트의 브랜드 평판에 크게 기여했다고 덧붙였다.

아에로플로트 소개
아에로플로트는 러시아 국적기이자 자랑스러운 스카이팀 국제 항공사 연맹의 회원사다. 아에로플로트는 52개국 146개 목적지로 비행편을 운행하고 있다.

아에로플로트가 보유한 232대의 항공기는 100대가 넘는 항공기를 운항하는 전 세계 항공사 중 가장 연령이 젊다. 2017년 아에로플로트는 3천280만 명에 달하는 승객을 수송했다(아에로플로트 그룹의 자회사까지 합하면 그 수는 5천10만 명에 달한다).

아에로플로트는 스카이트랙스로부터 4성 항공사 등급을 받았으며, 2017 스카이트랙스 세계 항공사상에서 6번째로 동유럽 최고의 항공사로 선정됐다. 아에로플로트는 미국항공협회 APEX로부터 5성 국제 항공사 등급을 받기도 했다.

굴지의 브랜드 전략 컨설턴시 Brand Finance에 따르면, 아에로플로트는 세계에서 가장 강력한 항공사 브랜드이자, 러시아에서 가장 강력한 브랜드라고 한다.

추가 정보는 http://www.aeroflot.com/을 참조한다.

출처: 아에로플로트(Aeroflot)



Aeroflot Again Named World's Strongest Airline Brand by Brand Finance

MOSCOW, April 26, 2018/PRNewswire/ -- Aeroflot has once again been named the world's strongest airline brand by Brand Finance, the leading independent brand valuation consultancy.

(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/561410/Aeroflot_Logo.jpg )

The Russian flag carrier held onto its position at the top of this global ranking for the second year, and was also named as one of Russia's top brands in any sector.

Brand Finance measures the influence of aviation brands by a number of factors such as marketing investment, familiarity, loyalty, staff satisfaction, and corporate reputation. Aeroflot received the highest AAA rating. Aeroflot's brand strength score put it ahead of a number of other leading global carriers including American Airlines, Emirates, Turkish Airlines, British Airways, Air China and Singapore Airlines, which has been named best in the world in numerous ratings over the years.

Aeroflot's brand value also grew, increasing by 13% year-on-year to USD 1.429 billion.

"Aeroflot has held on to its position as the most familiar aviation brand in the world for the second year in a row," Aeroflot CEO Vitaly Savliev said. "Retaining our supremacy in the prestigious Brand Finance rating is a great honour and a singular achievement. It is also confirmation of an important fact - the strengthening of our global position is no mere chance, but rather the result of a true strategy and consistent ongoing execution. The development and strengthening of Aeroflot's brand involves a number of different dimensions, and we will continue to develop it both on the global and Russian aviation markets."

"Aeroflot has invested heavily in its young fleet, delivering a superior product and customer experience among increasing expectations," said David Haigh, CEO of Brand Finance. "This is complemented by marketing activities, particularly in Asia." Aeroflot's partnership with Manchester United - one of the world's most popular and successful football clubs - is also paying strong dividends to its brand reputation, David Haigh said.

About Aeroflot
Aeroflot is Russia's flagship carrier and a proud member of the SkyTeam global airline alliance. Aeroflot serves 146 destinations in 52 countries.

Aeroflot's 232-strong fleet is the youngest of any airline worldwide that operates more than 100 aircraft. In 2017, Aeroflot carried 32.8 million passengers (50.1 million passengers as Aeroflot Group including subsidiaries).

Aeroflot holds 4-Star Airline status from Skytrax and was named Best Airline in Eastern Europe for the sixth time at the 2017 Skytrax World Airline Awards. Aeroflot has also been awarded a five-star global airline rating by US aviation association APEX.

Aeroflot is the world's strongest airline brand and most powerful brand in Russia according to leading brand strategy consultancy Brand Finance.

Find out more at http://www.aeroflot.com/

Source: Aeroflot

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)

출처 : PRNewswire 보도자료
[2018-04-26일 18:24] 송고
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