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[PRNewswire] 존슨앤드존슨, 라이프스캔 인수에 대한 바인딩 오퍼 수락


(뉴브런즈윅, 뉴저지주 2018년 6월 13일 PRNewswire=연합뉴스) 존슨앤드존슨(Johnson & Johnson, NYSE: JNJ)은 오늘, 지난 2018년 3월 16일 발표된 플래티넘 에퀴티(Platinum Equity)가 존슨앤드존슨의 라이프스캔(LifeScan) 비즈니스를 약 21억 달러(USD)에 인수한다는 바인딩 오퍼를 수락했다는 소식을 전했다. 라이프스캔(LifeScan, Inc.)은 원터치(OneTouch(R)) 브랜드 제품들과 혈당 모니터링 시스템을 제공하며 업계를 이끌어 가는 글로벌 유수의 기업이다.

이번 승인은, 관련 노동 협의회와 노동조합과의 협의 후에 이루어졌다. 이번 거래는 규제 청산과 기타 통상적인 종결조건을 충족하는 경우 2018년 말에는 종료가 될 것으로 예상된다.

존슨앤드존슨 계열사들은 의료기기, 제약 및 소비재 비즈니스의 혁신적인 제품과 서비스 및 솔루션들을 통해 당뇨병을 관리해야 하는 사람들을 계속 지원한다는 계획이다. 이러한 지원에는, 인보카나정(INVOKANA(R), 카나플로진) 그리고 인보카나메트(INVOKAMET(R), 카나플로진/메트포르민 HCI)과 같은 의약품들의 지원 그리고 비만대사 수술과 같은 분야들에서의 중대한 리더십 및 혁신이 포함된다.

라이프스캔(LifeScan)
라이프스캔(LifeScan, Inc.)은 혈당 모니터링 시스템을 제공하며 업계를 이끌어가는 글로벌 유수의 기업이다. 라이프스캔은 미국 내 혈당 모니터링 시스템의 주요 제작사로 자사의 원터치(OneTouch(R)) 브랜드 제품들은 대다수 내분비전문의 및 PCP(1차 진료의)들에 의해 권장되고 있다.[1] 원터치(OneTouch(R))브랜드 제품들은, 매우 간단하게 검사를 시행하는 한편 정확한 결과를 받아볼 수 있게 함으로써 전 세계 2천만 명이 넘는 사람들의 당뇨병 관리를 지원하고 있다. 더 상세한 정보는 원터치 브랜드 웹페이지(www.OneTouch.com)를 방문하면 확인할 수 있다.

존슨앤드존슨(Johnson & Johnson)
존슨앤드존슨은 활력있는 삶, 커뮤니티의 번영 및 발전의 기초는 건강이라고 믿는다. 이것이 바로 존슨앤드존슨이 전 세계 사람들이 삶의 모든 단계 및 모든 연령대에서 늘 건강할 수 있도록 지원하고자 130년 이상 진력해온 이유다. 오늘날 전 세계 최대규모로 가장 널리 사랑받고 있는 헬스케어 기업으로써, 존슨앤드존슨은 그 규모와 영향력을 좋은 방향으로 유용하게 활용하고자 최선을 다하고 있다. 존슨앤드존슨은 접근성과 경제성은 향상시키고 보다 건강한 커뮤니티들을 만들며 전 세계 모든 사람이 건강한 정신, 육체, 환경을 누릴 수 있도록 하고자 정진한다. 존슨앤드존슨은 인류의 건강궤도를 긍정적인 방향으로 완전히 변화시키기 위해 마음, 과학, 독창성을 조화시키고 있다.

미래 지향적 언급들(Note on Forward-Looking Statements)에 대해
본 보도자료는 라이스프캔 비즈니스의 인수와 관련해 1995년 사설 증권 소송 개혁법에 정의된 바에 따른 "예측성 진술들"을 포함하고 있다. 투자자들은 이러한 예측성 진술들에 지나치게 의존하지 않을 것이 권고된다. 이러한 진술들은 미래 일어날 일들에 대한 현재의 기대 및 예측에 근거한다. 가정이 틀렸거나 예측이 가능한 또는 가능하지 않은 위험이나 불확실성이 구체화 될 경우, 실제 결과는 존슨앤드존슨의 기대 및 예측과 상이할 수도 있다. 위험 및 불확실성은, 거래가 완료되지 않거나 완료되더라도 예상시간 내에 완료되지 않을 가능성 그리고 자회사의 매각으로 인해 예상되는 전략적 이익이나 기회들이 실현되지 않거나 실현되더라도 예상시간보다 더 오랜 시간이 걸리는 경우를 포함하며 이에 제한되지는 않는다. 이러한 위험, 불확실성 및 기타 요인들의 추가 목록과 설명은 회계연도 기준 2017년 12월 31일 마감되는 폼 10-K 존슨앤드존슨 연례보고서에서 확인할 수 있으며 이는 "미래 예측성 언급들에 대한 주의사항(Cautionary Note Regarding Forward-Looking Statements)"과 "아이템 1A. 위험요인들(Item 1A. Risk Factors)" 섹션들을 포함한다. 또한, 존슨앤드존슨의 폼10-Q 분기보고서와 증권거래위원회(SEC)에 제출한 기타 보고서들에서도 확인할 수 있다. 해당 보고서 자료들의 사본은 해당 웹페이지(http://www.sec.gov/, http://www.jnj.com/)를 방문하거나 존슨앤드존슨에 요청해 확인 수 있다. 본 보도자료에서 언급된 미래 예측성 진술들은 보도자료가 발표되는 날까지의 상황을 기반으로 작성된 것이다. 존슨앤드존슨은 새로운 정보 및 미래 발생할 일들이나 발전사항들을 업데이트할 어떤 의무도 지지 않는다.

[1] Global Brand Equity Insights Study, February 2015 (글로벌 브래드 에퀴티 통찰 연구, 2015년 2월)

출처: 존슨앤드존슨(Johnson & Johnson)



Johnson & Johnson Announces Acceptance of Binding Offer From Platinum Equity To Acquire LifeScan, Inc.

NEW BRUNSWICK, New Jersey, June 12, 2018 /PRNewswire/ -- Johnson & Johnson (NYSE: JNJ) today announced that it has accepted the binding offer from Platinum Equity, previously announced on March 16, 2018, to acquire its LifeScan business for approximately $2.1 billion. LifeScan, Inc. is a world leader in blood glucose monitoring and maker of the OneTouch(R) brand of products.

This acceptance was made after consultation with relevant works councils and trade unions. The transaction is expected to close by the end of 2018, subject to the satisfaction of regulatory clearances and other customary closing conditions.

The Johnson & Johnson Family of Companies will continue to serve those impacted by diabetes through innovative products, services and solutions from its Medical Device, Pharmaceuticals and Consumer businesses. These include important leadership and innovation in areas such as bariatric surgery and through medicines such as INVOKANA(R) (canagliflozin) and INVOKAMET(R) (canagliflozin/metformin HCl).

About LifeScan
LifeScan, Inc. is a world leader in blood glucose monitoring. In the U.S., LifeScan, Inc. is the leading maker of blood glucose monitoring systems and its OneTouch(R) brand products are recommended by more endocrinologists and primary care physicians than any other brand.[1] Globally, more than 20 million people depend on OneTouch(R) brand products for simple testing and accurate results to help them manage their diabetes. For more information visit: www.OneTouch.com.

About Johnson & Johnson
At Johnson & Johnson, we believe good health is the foundation of vibrant lives, thriving communities and forward progress. That's why for more than 130 years, we have aimed to keep people well at every age and every stage of life. Today, as the world's largest and most broadly-based health care company, we are committed to using our reach and size for good. We strive to improve access and affordability, create healthier communities, and put a healthy mind, body and environment within reach of everyone, everywhere. We are blending our heart, science and ingenuity to profoundly change the trajectory of health for humanity.

Note on Forward-Looking Statements
This press release contains "forward-looking statements" as defined in the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 related to the divestiture of the LifeScan business. The reader is cautioned not to rely on these forward-looking statements. These statements are based on current expectations of future events. If underlying assumptions prove inaccurate or known or unknown risks or uncertainties materialize, actual results could vary materially from the expectations and projections of Johnson & Johnson. Risks and uncertainties include, but are not limited to: the possibility that the transaction will not be completed, or if completed, not completed in the expected timeframe, and the potential that the expected strategic benefits or opportunities from any divestiture may not be realized, or may take longer to realize than expected. A further list and descriptions of these risks, uncertainties and other factors can be found in Johnson & Johnson's Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended December 31, 2017, including in the sections captioned "Cautionary Note Regarding Forward-Looking Statements" and "Item 1A. Risk Factors," and in the company's subsequent Quarterly Reports on Form 10-Q and other filings with the Securities and Exchange Commission. Copies of these filings are available online at www.sec.gov, www.jnj.com or on request from Johnson & Johnson. Any forward-looking statement made in this release speaks only as of the date of this release. Johnson & Johnson does not undertake to update any forward-looking statement as a result of new information or future events or developments.

[1] Global Brand Equity Insights Study, February 2015

Source: Johnson & Johnson

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)

출처 : PRNewswire 보도자료

[2018-06-13 13:21] 송고

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