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[PRNewswire] 파리 생제르맹(PSG)과 조던 브랜드의 콜라보 - 축구로서는 첫 협업

(파리 2018년 9월 18일 PRNewswire=연합뉴스) 언론 보도자료는 http://www.epresspack.net/mmr1/paris-saint-germain-and-jordan-brand-team-up-a-first-for-football/에서 확인할 수 있습니다.

로고 - https://mma.prnewswire.com/media/743364/Paris_Saint_Germain_Football_Logo.jpg

오늘은 축구와 패션 스타일의 역사가 새로 쓰이는 날입니다.

세계적으로 가장 빠르게 성장 중인 PSG 축구클럽이 조던 브랜드와 합작을 하게 되었습니다.

축구 역사상 처음으로, 스포츠와 패션 부문의 두 강자가 협력하여 90여 개가 넘는 퍼포먼스, 트레이닝, 라이프스타일 관련 컬렉션 품목을 출시합니다. 이번 시즌 UEFA 챔피언스리그에서 조던 점프맨이 처음 데뷔하게 되며, PSG의 유럽 캠페인 기간에 홈경기 및 원정경기 유니폼의 형태로 조던 콜라보 제품을 만나보실 수 있습니다.

PSG와 조던은 새로운 축구 컬렉션 제품을 선보이기 위해 한 해가 넘는 시간 동안 보이지 않는 곳에서 끊임없는 연구를 해왔습니다. 이 컬렉션은 모두를 위해 탄생하였습니다. 뛰어난 기량의 선수들, 컨템퍼러리 인플루언서들, 그리고 물론 전 세계의 팬들을 위한 것입니다.

PSG의 나세르 알 켈라이피 회장은 다음과 같이 얘기합니다. “PSG와 조던의 콜라보는 퍼포먼스, 혁신, 패션, 이 세 가지를 결합하고자 하는 두 브랜드의 강한 의지를 나타낸다고 생각합니다. 파리를 기반으로 하는 우리의 아방가르드 한 접근 방식을 통해 PSG는 가장 큰 스포츠 브랜드로 성장하게 될 것입니다. 이러한 합작은 나이키와 우리의 오랜 파트너십을 통해 이루어지게 되었으며, 전 세계 팬들에게 가장 스타일리시한 축구용품을 제공할 수 있을 뿐 아니라 새로운 소비자에게도 다가갈 기회가 될 것입니다.”

마이클 조던은 다음과 같이 덧붙입니다. “조던과 PSG는 스포츠와 패션 스타일 부문에서 특별한 가치를 공유하고 있으며, 그렇기 때문에 이번 콜라보는 아주 자연스러운 일입니다. PSG 유니폼에 새긴 조던 로고로 전 세계 스포츠 그리고 스포츠 스타일에 에너지를 불어넣게 될 두 브랜드의 합작을 매우 기쁘게 생각합니다.”

컬렉션에 대한 소식을 듣고 네이마르는 다음과 같이 말했습니다. “저에게 있어 조던은 경이로움, 놀라움, 그리고 도전을 의미합니다. 파리와 챔피언십 리그의 이미지에 딱 들어맞는 브랜드죠. 유니폼에 조던의 로고가 붙으면 책임감이 커질 것이고, 앞으로의 시즌이 매우 기대됩니다. PSG와 조던이라는 두 챔피언 브랜드의 협업이기 때문에, 이러한 콜라보 덕분에 더 많은 트로피를 거머쥐게 될 것 같습니다.

PSG x 나이키의 새로운 콜라보

나이키는 오랜 기간 PSG의 용품을 후원해왔으며, 이러한 조던과의 협업은 PSG가 스포츠 트렌드 세터로서 축구클럽으로서의 명성을 높일 기회로 작용할 것입니다.

이번 협업으로 특히 아시아와 북미 시장에서 PSG가 더욱 돋보이게 될 것이며, 글로벌용품 시장에서도 우위를 굳히는 데 큰 도움이 될 것입니다.

특별한 콜라보

2018~2019년 시즌이 종료될 때쯤 컬렉션으로 퍼포먼스, 트레이닝, 라이프스타일 관련 90개가 넘는 품목이 출시될 것입니다. 이렇게 다양하고 혁신적인 컬렉션을 출시하는 것은 축구클럽으로서는 처음이며, 전 세계 패션 및 엔터테인먼트 업계의 유명인들에게도 100여 개가 넘는 제품 박스가 제공되었습니다.

대적할 수 없는 글로벌 판매
9월 13일 온라인 스토어(store.psg.fr/Jordan)에서 PSGx조던 컬렉션을 프리오더로 먼저 만나보실 수 있으며, 9월 14일부터는 PSG 온라인 공식 스토어, 신규 오픈한 도쿄 스토어와 나이키 및 조던 스토어에서 구매하실 수 있습니다. 이는 전 세계 프리미엄 스토어와의 네트워크를 개발하고자 하는 PSG 전략의 일환입니다.

#PSG #JUMPMAN

미디어 담당

기업 담당
Nicolas Serres, nserres@psg.fr

국제 업무 담당
Joseph Oakeshott, joakeshott@psg.fr

라이프스타일 담당
Guillaume Salmon, gsalmon.ext@psg.fr

출처: Paris Saint Germain Football



Paris Saint-Germain and Jordan Brand Team Up - A First for Football

PARIS, September 13, 2018/PRNewswire/ -- Please click here [http://www.epresspack.net/mmr1/news/220690 ] to view the multimedia news release.

(Logo: https://mma.prnewswire.com/media/743364/Paris_Saint_Germain_Football_Logo.jpg )

Today is the day that football and style change forever.

Today is the day that Paris Saint-Germain, the world's fastest-growing football club launches a ground-breaking agreement with the iconic Jordan Brand.

Today, for the first time in football history, two powerhouses of sport and style have created a world exclusive collection of over 90 performance, training and lifestyle products. And this season will see the Jumpman make its UEFA Champions League debut, featuring on the Paris Saint-Germain home and away jerseys during their European campaign.

Together, Paris Saint-Germain and Jordan Brand have worked tirelessly behind the scenes for over a year to create a new collection for football. A collection which has something for everyone - exceptional athletes, the most influential names in contemporary culture and, of course, for fans all around the world.

Nasser Al-Khelaifi, Chairman & CEO at Paris Saint-Germain said: "The collaboration between Paris Saint-Germain and Jordan underlines the ambition of both brands to combine performance, innovation and style. It is a logical next step in our project to make Paris Saint-Germain one of the biggest global sports brands, capitalising on the avant-garde approach of our Parisian roots. This partnership builds on our long-term association with Nike and will enable us to reach new audiences as well as offering our loyal fans around the world the most stylish club merchandise."

Michael Jordan added: "Jordan Brand and Paris Saint-Germain share a distinct position in sport and style, so to partner with the club is a natural fit. We're excited to unite these two passionate communities by putting the Jumpman on the chest of Paris Saint-Germain to continue fuelling the energy for sport and style globally."

Discovering the collection, Neymar Jr. declared: "For me the Jordan Brand means phenomenal, magic, irreverent. It is perfect for Paris and for the Champions League. It is a huge responsibility to carry Jordan's name on a shirt and we look forward to an excellent season. Two partners that are champions, both Paris and Jordan, so I really hope this connection brings us many titles."

A new chapter of the successful Paris SG x Nike story

While Nike remains Paris Saint-Germain's long-term kit manufacturers, this new innovative deal with Jordan Brand will strengthen the club's reputation as an icon of sport and style, leading the way as one of the trendsetters in world football.

The partnership will boost the club's visibility worldwide, especially in Asia and North America, confirming Paris Saint-Germain's place in the top tier of global sports merchandise sales.

A unique collection

By the end of the 2018-2019 season, the collection will include over 90 items from performance, training and lifestyle. It will be the first time a football club has launched such a diverse and innovative collection and over 100 exclusive boxes have been sent to a select group of personalities from the worlds of entertainment and fashion.

Unrivalled global distribution

Fans will also be snapping up this eagerly-awaited Paris Saint-Germain x Jordan collection via PRE-ORDER from September 13 on store.psg.fr/Jordan, and from September 14 in the Paris Saint-Germain online and official stores, including the brand-new boutique opened with Edifice in Tokyo, as well in the Nike/Jordan stores. This is in line with Paris Saint-Germain's strategy to develop a strong network of premium stores all around the world.

#PSG #JUMPMAN

Source: Paris Saint Germain Football

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)

출처 : PRNewswire 보도자료
[2018-09-18일 11:14] 송고
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