연합뉴스 본문 바로가기 메뉴 바로가기

뉴스 검색어 입력 양식

보도자료 좌측메뉴 보도자료 전체 정치 정부 전국 경제 금융 IT/과학 생활/레저 유통/운수 제조 문화/예술 건강 사회 국제 기타
연합뉴스 홈 > 보도자료 > 내용보기 | 인쇄
[PRNewswire] 블룸글로벌, 새로운 디지털 시대 열어

-- 전 세계 공급체인 생태계의 성장, 혁신과 가치 창조
-- 동사는 입증되고 신뢰도 높은 플랫폼을 공급한 레즈원의 25년 역사 위에 서 있으며 모든 위치, 모든 운송 과정과 모든 운송 수단에서 인간 중심 디지털 공급체인을 재상상하고 있다.

(롱비치, 캘리포니아주 2018년 9월 17일 PRNewswire=연합뉴스) IANA 엑스포 - 레즈원(Rez-1, Inc.)은 동사의 전략 포커스를 확대하고 새로운 이름을 도입하며 새로운 솔루션을 공급[https://www.blumeglobal.com/solutions/ ]함으로써 협업적이며 성장에 초점을 맞춘 전 세계의 실시간 디지털 공급체인 생태계를 지원한다는 동사의 비전을 통한 중대 진화를 오늘 발표했다. 동사의 새로운 이름 블룸글로벌(Blume Global)[https://www.blumeglobal.com/ ]은 소매업체와 제조업체로부터 물류서비스 제공사, 철도회사와 해운사, 자동차운송회사에 이르는 전 세계 공급체인 생태계의 모든 참여자를 지원하고, 비용과 효율성의 균형을 맞추면서도 혁신과 성장을 견인함으로써 새로운 가치를 제공한다는 동사의 비전과 사명을 반영하여 정했다.

레즈원은 1994년부터 인터모달(각종 운송 수단을 통합) 분야에서 1천400개 사무소와 4천100개 이상의 자동차운송회사를 통해 5천 개가 넘는 유저와 300개 이상의 인터모달마케팅회사(IMC)에 신뢰도 높은 플랫폼[https://www.blumeglobal.com/platform/ ]을 구축했다. 동 플랫폼은 년 10억 달러의 매출을 99.99%의 고객 청구서 정확도를 통해 처리하고 있다. 블룸글로벌은 프로세스 및 운영 노하우, 데이터와 약 25년 역사를 통해 구축된 네트워크를 기반으로 이제 전 세계 공급체인 생태계로 이를 접목하고 있다. 상황을 시각적으로 표시하고 조율하는 대부분의 솔루션이 단지 효율성과 비용에만 그 초점을 맞춰 왔지만 블룸의 고객들은 성장 마인드가 강하며 공급체인을 사업의 전략적 견인자로 활용하고 있다.

노포크서던코포레이션의 국내 인터모달 마케팅 담당 그룹부사장 숀 투어먼은 “레즈원 플랫폼은 협업적이며 서로 연결된 생태계라는 획기적인 개념을 도입하고 구현하였으며 성공시킨 점에서 엄청나게 변혁적”이었다며 “블룸글로벌이 레즈원의 성공을 전 세계 공급체인 생태계에 접목하는 것은 동사가 기존의 인터모달 이해관계자들과 그들의 고객들에게 새로운 가치를 제공하는 한편 동 생태계에 있는 훨씬 더 많은 이해관계자에게 새로운 가치를 제공하기 때문에 또 다른 하나의 변혁적 사건이다. 전진하고 있는 블룸이 무엇을 준비하고 있는지 무척 궁금하다”고 말했다.

페르빈더 조하르 블룸글로벌 최고경영책임자는 “공급체인은 급격히 변모하고 있으며 우리는 이러한 변모를 통해 효율성만을 추구하는 것을 뛰어넘어 성장과 가치 창조를 위한 기술과 혁신을 활용하면서도 여전히 비용을 절감할 기회를 얻고 있다”면서 “우리는 그와 동시에 폐기물을 줄이거나 고객 CSR 전략 혹은 교육과 훈련을 지원하고 기술 발전에 발맞추는 데 필요한 리스킬링을 추진함으로써 공급체인을 활용함에 더 목적 지향적이 될 수 있다. 운영 및 데이터에 관련된 통찰력과 강력한 네트워크를 20년 이상 구축한 당사는 거대 기업들에서부터 아주 작은 짐차 운전자들에 이르기까지 더 목적 지향적이며 성장 중심의 공급체인 구현이 가능하도록 신뢰도 높고 입증된 플랫폼을 공급하고 있다”고 말했다.

가트너가 2018년 1월에 발표한 “공급체인 브리핑: 다기업 비즈니스 네트워크에 대한 준비”라는 제목의 보고서에 의하면 가트너 분석가들은 네트워크상에서 협업의 중요성을 강조하면서 “다기업 공급체인 비즈니스 네트워크는 다수의 기업으로 확대되는 비즈니스 프로세스상에서 협력하고 소통/협업할 필요가 있는 거래 파트너들로 구성된 커뮤니티를 엔드두엔드 및 공유 포커스를 통해 지원하고 있다”고 말한다.

가트너는 상기 보고서 외에 2017년 11월 '네트워크들로 구성된 네트워크가 공급체인에 미치는 영향과 리더들은 그 영향에 대처하여 무엇을 할 수 있는가'라는 보고서를 발간했는데 그 보고서에서 “공급체인들은 더 신속하고, 지능적이며, 대응력이 높고, 협업적일 필요가 있으며 새로운 형태의 고객 체험을 제공할 필요가 있다. 그들은 새로운 디지털 기술로 구동되는 생태계를 통해 이를 진행할 수 있다. 그러한 디스럽티브 비즈니스 모델들은 회사들을 연합하여 전에는 불가능했던 방식의 고객 체험을 제공할 수 있도록 해주는 연결성을 통해 촉진 가능하다”라고 강조한다. 이것이 블룸글로벌이 그 안에서 새로운 가치의 견인을 추구하는 네트워크들로 구성된 네트워크이다.

다음 주 런던에서 열리는 가트너 공급체인 경영자 콘퍼런스에서 동사는 인공지능, 머신러닝, 자연언어처리(NLP), 블록체인, 빅데이터, 지능형로봇프로세스자동화 및 IoT 분야의 최신 발전 기술을 활용하기 위해 동사의 기존 디지털 공급체인 플랫폼을 토대로 구축되는 전 세계 공급체인 생태계를 구현할 수 있는 엔드투엔드 시각 및 조율 장치를 구동하는 다양한 공급 제품들을 소개할 계획이다.

페이스북[https://www.facebook.com/blumeglobal/ ], 링크트인[https://www.linkedin.com/company/rez-1/ ]과 트위터[https://twitter.com/rez1updates ]에서 블룸글로벌과 접속하기 바란다.

(*) 가트너는 동사의 연구 간행물에서 묘사된 어떠한 벤더, 제품 혹은 서비스를 보증하지 않으며 기술 유저들에게 최고 등급 혹은 기타 지정을 받은 벤더들만 선택하라고 조언하는 것이 아니다. 가트너 연구 간행물은 가트너 연구 조직의 의견으로 구성되며 사실을 언급한 것으로 해석되어서는 안 된다. 가트너는 상품성에 대한 워런티 혹은 특정 목적에의 적합성 등 이 연구에 관련하여 명시적이거나 묵시적인 모든 워런티에 구속 받지 않는다.

블룸글로벌
전 세계 최대의 글로벌 소매업체, 제조업체와 소비제품 회사에서부터 지역의 가장 작은 화물 트럭 회사에 이르기까지 그들의 성공은 모든 운송 과정, 모든 운송 수단, 모든 위치를 시각적으로 표시하고 조율하는 능력에 달려있다. 우리 블룸글로벌은 전 세계 공급체인 생태계의 새로운 디지털 시대를 지원하고 있으며 효율성과 비용 절감과 함께 성장과 혁신을 그 중심에 두고 가치 창조를 견인하고 있다. 물리적인 자산을 관리하기 위한 획기적인 기술을 기반으로 구축된 당사의 첨단 플랫폼은 주요 데이터가 네트워크들로 구성된 네트워크를 통해 이동하도록 하고, 정보를 표시하며, 교정 작업을 자동으로 진행하고 거래를 정밀하게 조율한다. 블룸글로벌은 공급체인 생태계를 조율, 효율성, 고객 만족과 성장의 새로운 시대로 이끌어 가고 있다. 상세 정보는 blumeglobal.com에서 구할 수 있다.

미디어 연락처:
Tara Tate
마케팅 매니저
블룸글로벌
925.266.4187
ttate@blumeglobal.com

Laura Often
거래처 담당자
잉크하우스
781-296-6485
blume@inkhouse.com

로고 - https://mma.prnewswire.com/media/744701/Blume_Logo.jpg

출처: 블룸글로벌(Blume Global)



Blume Global Introduces a New Digital Era of Growth, Innovation and Value Creation for the Global Supply Chain Ecosystem

-- Company Builds on 25-Year History of Delivering a Proven, Trusted Platform in REZ-1; Reimagines a Human-Centered Digital Supply Chain for Every Mile, Every Move and Every Mode

LONG BEACH, California, Sept. 17, 2018 /PRNewswire/ -- IANA EXPO -- Rez-1, Inc. today announced a significant evolution in its vision to empower a real-time digital, collaborative, and growth-focused global supply chain ecosystem, with its expanded strategic focus, new name and new solution offerings [https://www.blumeglobal.com/solutions/ ]. The new name, Blume Global [https://www.blumeglobal.com/ ], captures the company's vision and mission to help all participants in the global supply chain ecosystem, from retailers and manufacturers to logistics service providers to railroads and ocean carriers to motor carriers, drive innovation and growth while balancing costs and efficiencies, to deliver new value.

Since 1994, REZ-1 has built a trusted platform [https://www.blumeglobal.com/platform/ ] in the intermodal space, with 5,000+ users, 300+ Intermodal Marketing Companies (IMCs) across 1,400 offices, and 4,100+ motor carriers. The platform processes $1 billion in annual revenue for customers with 99.99 percent billing accuracy. Building on the process and operational insights, the data, and the network built during its nearly 25-year history, Blume Global is now taking this to the global supply chain ecosystem. While most visibility and orchestration solutions have focused only on efficiencies and costs, Blume customers are growth-minded, leveraging the supply chain as a strategic driver of the business.

“The REZ-1 platform was absolutely transformational in that it introduced and enabled a breakthrough notion of a connected, collaborative ecosystem - and made it a success. Seeing Blume Global take the success of REZ-1 into the global supply chain ecosystem is another transformational moment, as it will bring new value to many more stakeholders in the ecosystem while delivering new value to existing intermodal stakeholders and their customers. We are excited to see what is in store for Blume going forward,” said Shawn Tureman, Group Vice President, Intermodal Domestic Marketing, Norfolk Southern Corporation.

“The supply chain is radically transforming, and with this transformation we have the opportunity to look beyond efficiencies only, and leverage technology and innovation to drive growth and value - and still bring down costs. At the same time, we can be more purposeful in how we leverage the supply chain, by reducing waste or enabling our customers' CSR initiatives or in education and training, and the reskilling that must happen with advances in technology. Building on more than two decades of operational and data insights, and our network to power networks, we are bringing a trusted, proven platform to enable this more purposeful, growth-centered supply chain, from the largest enterprises to the smallest drayage drivers,” said Pervinder Johar, Chief Executive Officer, Blume Global.

According to Gartner, in its January 2018 report entitled, “Supply Chain Brief: Getting Ready for Multienterprise Business Networks,” Gartner analysts noted the criticality of collaboration across networks, saying, “Multienterprise supply chain business networks support a community of trading partners that need to work and communicate/collaborate on business processes that extend across multiple enterprises, with an end-to-end and shared focus.”

In addition, Gartner published a report in November 2017, The Impact of the 'Network of Networks' on the Supply Chain and What Leaders Can Do About It,' noting, “Supply chains need to become more agile, intelligent, responsive and collaborative ― and they need to deliver new types of customer experiences. They can do this through ecosystems that are powered by new digital technologies. Such disruptive business models are fueled by connections that enable companies to come together and deliver the customer experience in ways not possible before.” This is the network of networks in which Blume Global aims to drive new value.

Next week at the Gartner Supply Chain Executive Conference in London, the company will introduce an expanded breadth of offerings to drive end-to-end visibility and orchestration to power the global supply chain ecosystem, including building on its existing digital supply chain platform to leverage the latest advances in artificial intelligence, machine learning, natural language processing (NLP), Blockchain, Big Data, Intelligent Robotic Process Automation and IoT.

Connect with Blume Global on Facebook [https://www.facebook.com/blumeglobal/ ], LinkedIn [https://www.linkedin.com/company/rez-1/ ] and Twitter [https://twitter.com/rez1updates ]

(*) Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner's research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

About Blume Global
From the world's largest global retailers, manufacturers and consumer products companies to the smallest local drayage trucking companies, success depends on end-to-end visibility and orchestration across every move, every mode and every mile. At Blume Global, we are empowering this new digital era in the global supply chain ecosystem, with growth and innovation as the central focus, together with efficiency and cost reductions, to drive value creation. Building on our breakthrough technology for managing physical assets, our leading-edge platform keeps critical data moving through a network of networks, revealing insights, taking corrective action automatically, and precisely reconciling transactions. Blume Global is leading the supply chain ecosystem to a new era of orchestration, efficiency, customer satisfaction and growth. Learn more at blumeglobal.com.

MEDIA CONTACT:
Tara Tate
Marketing Manager
Blume Global
925.266.4187
ttate@blumeglobal.com

Laura Often
Account Manager
InkHouse
781-296-6485
blume@inkhouse.com

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/744701/Blume_Logo.jpg

Source: Blume Global

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)

출처 : PRNewswire 보도자료
[2018-09-18일 11:14] 송고
보도자료 검색