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[PRNewswire] 마스, 코코아에 대해 새롭고 지속 가능한 전략 시작

-- 마스리글리컨펙셔너리는 소규모 농민들을 동사의 야심 찬 전략의 중심에 둔다

(시카고 2018년 9월 19일 PRNewswire=연합뉴스) 100년 이상 초콜릿을 만들어 온 전 세계 최대 코코아 구매 회사 마스리글리컨펙셔너리(Mars Wrigley Confectionery)는 동사의 코코아 공급 체인을 점검할 새로운 계획을 오늘 시작했다.

세대들을 위한 코코아(Cocoa for Generations)라고 명명된 동 계획은 소규모 농민들의 이익을 그 중심에 두고 아동들과 삼림을 보호하며 코코아 재배 농민들과 코코아 재배 지역 사회가 번영을 이루는 길을 닦는다. 세대들을 위한 코코아는 10년 이상에 걸쳐 이루어질 10억 달러 투자로 뒷받침되며 마스가 작년에 발표한 지속 가능한 세대 계획(Sustainable in a Generation Plan) 투자에 추가된다.

마스리글리컨펙셔너리 코코아 담당 글로벌부사장 존 에이먼트는 "우리는 거의 40년 동안 지속 가능한 코코아의 생산을 위해 힘써 오고 있다"면서 "우리는 약 18만 명의 농민들에게 지속 가능 인증을 해 주는 등의 진전을 이루어 왔지만, 그 진전과 전반적인 코코아 분야에 대한 우리의 추진 속도에 만족하지 않고 있다. 우리가 모든 문제에 대한 해답을 갖고 있지는 않지만, 우리의 첫걸음은 농민들을 우리의 야심 찬 계획과 행동의 중심에 두는 것이다. 우리는 다른 사람들의 의욕을 고취시키고 세대들을 위한 코코아의 성공을 위해 협력할 계획이다"라고 말했다.

농민들은 상당한 진전에도 불구하고 소득과 생활 환경에 대한 적절한 속도의 향상을 누리지 못했다. 아동들은 여전히 위험한 환경에서 일하고 있으며 삼림 보호 구역 내에서 코코아 재배에 따른 삼림 파괴가 지속되고 있다. 마스는 방법을 바꿔 기업, 시민 사회와 정부가 다르게 생각하고 행동하며 코코아 재배 농민, 그들의 가족과 지역 사회가 번영을 이루는 길을 여는 새로운 해결책을 채택해야만 한다고 믿고 있다.

세대들을 위한 코코아는 두 개의 기둥으로 이루어진다.

오늘의 리스폰시블코코아(Responsible Cocoa)
마스는 그 첫 번째 기둥을 통해 책임감을 갖고 전 세계에서 구매하며 그 구매 경로를 추적할 수 있는 리스폰시블코코아 프로그램으로 2025년까지 동사가 필요한 코코아의 100%를 구매한다는 목표를 세웠다. 리스폰시블코코아는 삼림 파괴, 아동 노동에 대처하고 농민들의 소득 증가를 기할 수 있는 시스템 구현을 지향한다.

특별히 마스는 리스폰시블코코아 프로그램에 속한 농장들이 코코아를 공급하는 농장들에 위성 기반의 GPS 위치 정보를 제공함으로써 우리가 그 코코아는 삼림 보호 구역에서 나온 것이 아니라는 사실을 보증할 수 있기를 기대하고 있다. 마스는 공급자 및 인증자와 협력하여 동사의 리스폰시블코코아 공급 체인에 도입한 아동 노동 감시 및 교정 프로그램(CLMRS)을 향상시키고 코코아 재배 지역 사회의 교육 환경 특히 취학률과 학교의 질을 지속해서 개선하고 있다.

그 외에도 마스는 책임감을 갖고 생산된 코코아 구매 대금으로 동사가 지급하는 할증금 제도를 농민들이 동 할증금의 많은 부분을 수령하는지 확인할 수 있도록 점검하기 위해 파트너들과 협력할 계획이다. 마스는 농민들의 소득 증가를 기할 수 있는 동 분야 전반의 더 많은 변화와 파트너십을 모색하고 장려할 것이다.

코코아에 대한 마스의 새로운 계획은 현 수준의 인증 기준과 실제를 뛰어넘는 것으로서 마스가 2009년에 선포한 초기 공약에서 변화된 행동이다.

마스는 이 새로운 계획을 실천하는 동시에 레인포리스트얼라이언스(Rainforest Alliance)와 페어트레이드(Fairtrade)와 함께 동사가 현재 진행하는 코코아 등급 인증 제도를 유지하며 코코아 분야의 수준을 높이기 위해 동 제도의 시행을 계속 강화하고 있는 양 조직과 협력할 것이다. 마스는 개별 농민들을 그룹과 조합으로 조직하고 있는 양 인증 조직의 노력에 찬사를 보내고 인증받은 농민 그룹들을 훈련시키며 경영 시스템을 도입하는 한편 그들과의 협업을 통해 회계 관리, 아동 노동 감시, 공급 경로 추적과 농민 할증금 지급 제도를 개선할 것을 약속한다. 상당한 노력이 추가되고 있는 가운데 마스는 동사의 코코아 취급 물량들을 이 새롭고 강력한 계획들에 지속해서 편입하고 있다.

페어트레이드의 언급: "우리는 코코아의 지속 가능성에 대한 야심 찬 계획의 중심에서 소규모의 농민들이 맡게 될 역할을 마스가 인식하고 있다는 사실에 찬사를 보낸다. 이 농민들의 소득 증가 없이는 전반적인 코코아 분야의 변혁은 불가능하다. 우리는 이들 이슈를 주도적으로 이끌어 갈 더 많은 회사가 필요한데 그것이 농민들을 최우선에 놓으면서도 마스에 많은 것을 줄 수 있는 방식을 통해 우리의 성과를 키우기 위한 동사와의 지속적인 협력 계획을 우리가 환영하는 이유이다."

레인포리스트얼라이언스의 언급: 레인포리스트얼라이언스의 지속 가능한 공급 체인 분야 책임자인 브리타 와이스 비상은 "우리는 모두 농민들, 그들 가족과 삼림을 위해 현장의 변화가 필요하다는 사실에 동의할 수 있다"면서 "우리는 마스가 코코아 생산자들에 대한 그들의 약속을 심화하며 현장에서의 행동 변화가 필요하다는 사실을 인식하고 있다는 것에 찬사를 보낸다. 마스와의 관계 강화가 우리의 새로운 전략에 잘 부합된다는 점에서 기대가 크며 이를 통해 코코아 생산자, NGO, 회사와 정부 기관들 사이의 협업에 더 많은 노력이 집중될 것"이라고 말했다.

내일의 서스테이너블코코아 (Sustainable Cocoa)
마스는 동사의 두 번째 기둥을 통해 농민 소득과 생계에 대한 전략 변화가 가능하다는 사실을 보여주기 원한다. 마스는 우선 7만5천에 달하는 전 세계의 코코아 재배 가족과 코코아 공급자 그룹과 협력함으로써 작물과 소득의 다각화, 여성 능력 향상 프로그램, 마을 저축 및 대출 제도와 농장 개발 계획 등을 통해 생산성, 소득, 환경 복원과 전반적인 지속가능성 향상 방안을 실험할 계획이다.

마스는 이와 동시에 업계, 정부 및 기타 시민 사회 파트너들과 협력함으로써 공동의 해결책과 코코아 재배 가족들이 서로 혜택을 보는 성과를 추구할 것이다. 마스는 동료 회사들 및 공급자들과 경쟁을 배제한 사전 협업을 지속하여 세계코코아재단(World Cocoa Foundation)과 동 코코아액션(CocoaAction) 플랫폼 및 국제코코아이니셔티브(International Cocoa Initiative) 등 업계 포럼을 통해 지식의 공유를 촉진할 것이다.

마스(Mars, Incorporated)
마스는 가족 소유 기업으로서 사람과 사람이 사랑하는 애완동물들을 위한 다양한 제품과 서비스를 한 세기 이상 공급한 역사를 가지고 있다. 매출액이 350억 달러 이상에 이르는 동사는 전 세계인이 가장 사랑하는 브랜드인 M&M's(R), SNICKERS(R), TWIX(R), MILKY WAY(R), DOVE(R), PEDIGREE(R), ROYAL CANIN(R), WHISKAS(R), EXTRA(R), ORBIT(R), 5™, SKITTLES(R), UNCLE BEN'S(R), MARS DRINKS 및 COCOAVIA(R)를 생산하는 글로벌 기업이다. 마스는 또한 BANFIELD(R) 애완동물병원, Blue Pearl(R), VCA(R)와 Pet Partners™ 등의 가축용 의료 서비스를 제공하고 있다. 버지니아주 매클린에 본사가 있는 마스는 80개 이상의 국가에서 사업을 영위하고 있다. 마스의 다섯 가지 원칙 즉, 품질, 책임, 공동체 정신, 효율과 자유를 통해 10만 명 이상의 직원들이 감명을 받고 있으며 모든 파트너의 이익을 위해 일하고 매일 자부심을 느낄 수 있는 성장의 기회를 제공하고 있다.

마스에 관한 상세 정보가 필요할 경우 www.mars.com을 방문하기 바란다. 페이스북[https://www.facebook.com/Mars/ ], 트위터[https://twitter.com/MarsGlobal ], 링크트인[https://www.linkedin.com/company/mars/ ], 인스타그램[https://www.instagram.com/marsglobal/ ]과 유튜브[https://www.youtube.com/user/Mars ]에서 우리와 함께하기 바란다.

사진 - https://mma.prnewswire.com/media/745536/Mars_Cocoa_for_Generations_graphic.jpg

출처: 마스(Mars, Incorporated)



Mars Launches New Cocoa Sustainability Strategy

-- Mars Wrigley Confectionery puts smallholder farmers at the center of its ambitious strategy

CHICAGO, Sept. 19, 2018 /PRNewswire/ -- Mars Wrigley Confectionery, a maker of chocolate for more than 100 years and one of the world's largest buyers of cocoa, today launched a new plan for overhauling its cocoa supply chain.

Called Cocoa for Generations, the plan places the interest of the smallholder farmer at its center, helps to safeguard children and forests, and creates a pathway for cocoa farmers and cocoa-growing communities to thrive. Cocoa for Generations is backed by an investment of $1 billion over 10 years and is incremental to the Sustainable in a Generation Plan investment Mars announced last year.

"For nearly 40 years we've been working to achieve sustainable cocoa production," said John Ament, Global Vice President - Cocoa, Mars Wrigley Confectionery. "While we've made progress, including reaching nearly 180,000 farmers with sustainability certification, we are impatient with our pace of progress and of the cocoa sector overall. We don't have all the answers but our first step is to put the farmer at the center of our ambitions and actions. We plan to inspire others and work together to ensure Cocoa for Generations."

Despite significant progress, farmers haven't experienced improvements in their incomes or living conditions at an adequate pace. Children continue to labor in hazardous conditions and deforestation continues with farming occurring in protected forest areas. Mars believes a step change is needed where business, civil society and government must think and act differently, and take a new approach that creates a pathway for cocoa farmers, their families, and communities to thrive.

Cocoa for Generations consists of two pillars:

Responsible Cocoa Today
Through its first pillar, Mars aims to have 100 percent of its cocoa from the Responsible Cocoa program responsibly sourced globally and traceable by 2025. Responsible Cocoa means having systems in place to address deforestation, child labor and higher incomes for farmers.

Specifically, Mars expects farms that are part of our Responsible Cocoa program to provide satellite based GPS locations for farms that supply its cocoa so that we have assurances that such cocoa does not come from protected forest areas. Mars will work with suppliers and certifiers to enhance the child labor monitoring and remediation programs (CLMRS) deployed in its Responsible Cocoa supply chain, and continue to help improve education in cocoa-growing communities, with a focus on access to and quality of schools.

In addition, Mars will work with partners to ensure that the model for premiums the company pays for responsibly-produced cocoa is overhauled to ensure that farmers receive a higher share of the premium. Mars will explore and encourage further sector-wide changes and partnerships that can bring about increased income for farmers.

Mars' new approach to cocoa goes beyond the current level of certification standards and practices and is a step change from the initial commitment Mars made in 2009.

While this new approach is implemented, Mars will maintain its current certified cocoa levels with the Rainforest Alliance and with Fairtrade and work with both organizations as they continue to strengthen implementation to raise the bar across the cocoa sector. Mars applauds both certification organizations' efforts to organize individual farmers into groups and cooperatives, providing training and implementing management systems in certified farmer groups, and is committed to collaborate with them to improve audit controls, child labor monitoring, traceability and premiums paid to farmers. As further measurable efforts are made, Mars will continue transitioning its cocoa volumes to these new and stronger approaches.

Fairtrade says: "We applaud Mars for recognizing the role of the smallholder farmer at the heart of any ambitious plan in cocoa sustainability. Without progress on incomes for these farmers, sector-wide transformation is not possible. We need more companies showing leadership on issues in this way, which is why we are excited at the prospect of continuing to work with Mars to grow our impact in a way that delivers more for the company, whilst putting farmers first."

Rainforest Alliance says: "We can all agree there needs to be a change on the ground for farmers, their families and forests," said Britta Wyss Bisang, Chief of Sustainable Supply Chains for the Rainforest Alliance. "We commend Mars for deepening their commitment to cocoa producers, and for recognizing that step-change in action on the ground is needed. We look forward to furthering our relationship with Mars as this is well aligned with our new strategy, which puts more focus on collaboration between producers, NGO's, companies and governments."

Sustainable Cocoa Tomorrow
Through its second pillar, Mars hopes to demonstrate that a step-change in farmer income and livelihoods is possible. In partnership with an initial global group of 75,000 cocoa farming families and cocoa suppliers, Mars plans to test ways to increase productivity, income, resilience, and overall sustainability through crop and income diversification, gender programs, village and savings and loan models and farm development plans.

In parallel, Mars will work with the industry, governments and other civil-society partners to seek shared solutions and mutually-beneficial results for cocoa farming families. Mars will continue to collaborate pre-competitively with its peers and with suppliers to accelerate shared learning via industry forums including the World Cocoa Foundation and their CocoaAction platform and the International Cocoa Initiative.

About Mars, Incorporated
Mars is a family-owned business with more than a century of history making diverse products and offering services for people and the pets people love. With more than $35 billion in sales, the company is a global business that produces some of the world's best-loved brands: M&M's(R), SNICKERS(R), TWIX(R), MILKY WAY(R), DOVE(R), PEDIGREE(R), ROYAL CANIN(R), WHISKAS(R), EXTRA(R), ORBIT(R), 5™, SKITTLES(R), UNCLE BEN'S(R), MARS DRINKS and COCOAVIA(R). Mars also provides veterinary health services that include BANFIELD Pet Hospitals, Blue Pearl(R), VCA(R) and Pet Partners™. Headquartered in McLean, VA, Mars operates in more than 80 countries. The Mars Five Principles - Quality, Responsibility, Mutuality, Efficiency and Freedom - inspire its more than 100,000 Associates to create value for all its partners and deliver growth they are proud of every day.

For more information about Mars, please visit www.mars.com. Join us on Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram and YouTube.

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/745536/Mars_Cocoa_for_Generations_graphic.jpg

Source: Mars, Incorporated

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)

출처 : PRNewswire 보도자료
[2018-09-20일 11:40] 송고
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