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[PRNewswire] IARD, 광범위한 산업 위한 새롭고 강력한 기준 수립 및 제시

-- 굴지의 맥주, 와인 및 증류주 생산업체가 모여 세계의 유망 디지털 플랫폼과 제휴

(런던 2018년 9월 20일 PRNewswire=연합뉴스) 오늘, IARD(International Alliance for Responsible Drinking)를 구성하는 굴지의 11개 맥주, 와인 및 증류주 회사가 선도적 글로벌 인터넷 플랫폼인 페이스북, 스냅챗, 트위터 및 유튜브와 특별한 파트너십 체결을 발표했다.

(로고: https://mma.prnewswire.com/media/715226/IARD_Logo.jpg )

IARD는 세계에서 가장 유명한 브랜드의 관리자로서, 업계에 높은 수준의 책임을 정하고 이행하겠다는 결의로 힘을 모았다.

함께 협력하고 사업을 추진하는 혁신적이고 선구자적인 사고방식을 활용해 소셜미디어 전반에 맥주, 와인 및 증류주를 광고하는 데 있어, IARD는 책임에 대한 새로운 기준을 제시하기 위해 더 많은 것을 수행할 수 있음을 알고 있다.

이러한 강력한 기준을 세우기 위해 IARD는 다음과 같이 행할 것이다.

- 맥주, 와인 및 증류주에 관련된 마케팅 커뮤니케이션이 이들 제품을 합법적으로 구매 가능한 성인을 대상으로 할 수 있도록, 가장 최신 안전대책을 세울 것을 확인한다.
- 미성년자가 이러한 광고를 접할 기회를 줄이려면 어떠한 변화가 이뤄져야 하는지를 조사한다.
- 사람들이 주류 광고의 시청 또는 거부 여부에 대해 더 많은 선택권을 가질 방법을 모색한다. IARD는 다양한 문화적 배경을 존중하며, 소셜미디어에서 맥주, 와인 및 증류주 생산업체의 마케팅 커뮤니케이션을 원치 않는 사람들이 있음을 인정한다.

IARD는 파트너십이 개별 회사를 뛰어넘을 수 있는 잠재력이 있으며, 다양한 플랫폼과 광고주 전체에 변화를 일으킬 수 있다고 믿는다. 궁극적으로는 책임감 있게 광고하고 싶은 수천 개 기업과 매일 디지털 플랫폼을 사용하는 수십억 명의 사람에게 도움이 된다고 생각한다.

공동성명 링크: https://bit.ly/2xkXyf2

IARD(International Alliance for Responsible Drinking)는 전 세계적으로 유해한 음주를 해결하고, 음주인 사이에서 책임감 있는 음주를 도모하는 데 기여하는 비영리 단체다. 규제를 받는 알코올 산업 내 모든 부문(맥주, 와인, 증류주)에 종사하는 회원사가 유해한 음주 감소의 솔루션 제시라는 공통 목표로 IARD를 지지하고 있다. IARD 멤버십 및 활동에 관한 추가 정보는 http://www.iard.org를 참조한다.

출처: IARD - International Alliance for Responsible Drinking



IARD - International Alliance for Responsible Drinking: Leading Beer, Wine, and Spirits Producers Have Joined Forces With Some of the World's Prominent Digital Platforms to Set and Deliver New and Robust Standards of Responsibility for Their Wider Industries

LONDON, September 20, 2018/PRNewswire/ -- Today, we announce a unique partnership between the eleven leading beer, wine, and spirits companies that form the International Alliance for Responsible Drinking (IARD), and four of the leading global Internet platforms: Facebook, Snapchat, Twitter and YouTube.

(Logo: https://mma.prnewswire.com/media/715226/IARD_Logo.jpg )

As stewards of some of the world's most known brands, we are united in our determination to set and live up to high standards of responsibility for our industries.

By working together and leveraging the innovative and pioneering mindsets that drive our businesses, we know we can achieve more to deliver new standards of responsibility in the advertising of beer, wine and spirits across social media.

To establish these robust standards, we will work together to:

- ensure the most-up-to-date safeguards are used so that marketing communications relating to beer, wine and spirits are directed to those adults who can lawfully buy these products;
- explore what changes can be made to further diminish chances of those underage seeing this advertising and
- explore ways people can have greater control over whether they see alcohol advertising and opt out of receiving advertisements for alcohol products. We respect different cultural backgrounds and recognize that there are people who do not wish to see marketing communications from beer, wine and spirits producers on their social media.

We believe our partnership has the potential to go beyond our individual companies and could create change across a range of platforms and advertisers, ultimately benefiting the thousands of businesses who want to advertise responsibly and the billions of people who use digital platforms every day.

Link to communique: https://bit.ly/2xkXyf2

The International Alliance for Responsible Drinking (IARD) is a not-for-profit organization dedicated to addressing harmful drinking worldwide and promoting responsible drinking, amongst those who choose to drink. IARD is supported by its member companies from all sectors of the regulated alcohol industry - beer, wine, and spirits - in their common purpose of being part of the solution to reducing the harmful use of alcohol. For more information on our membership and what we do, please visit http://www.iard.org.

Source: IARD - International Alliance for Responsible Drinking

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)

출처 : PRNewswire 보도자료
[2018-09-20일 17:38] 송고
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