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[PRNewswire] 이번 World Coffee Day에는 소중한 우정에 투자하세요

-- 글로벌 'Meet With A Poem' 이니셔티브, 시를 통해 사람들이 다시금 연결되도록 도모

(런던 2018년 9월 24일 PRNewswire=연합뉴스) 점차 디지털화되어가는 세상에서, 사람들이 뜻깊은 관계를 만들어갈 수 있도록 도우려는 노력이 생기고 있다. 빈의 커피 로스터 Julius Meinl은 사람들이 연례 이니셔티브인 Meet With A Poem과 함께 친분에 투자하길 격려하고 있다.

(로고: https://mma.prnewswire.com/media/747480/Julius_Meinl_Logo.jpg )
(사진: https://mma.prnewswire.com/media/747479/Julius_Meinl_Meet_With_A_Poem.jpg )

10월 1일 ‘World Coffee Day’에 25개국 이상에서 열리는 이번 이벤트에, 소비자는 커피나 차와 함께 친구를 만나 서로의 우정을 다질 수 있도록 초대를 받는다.

이제는 주로 앱과 네트워크 사이트에서 스와이프와 클릭으로 소통하게 되면서, 친구 관계가 그 대가를 치르고 있다. 스마트폰 사용 시간이 인간관계에 상당한 영향을 미치게 되면서, 온라인 통신은 우리를 자주 소외감에 빠지게 한다. 이제는 언제나 연결돼 있어야 하고, 친구의 소식을 실시간으로 받아보는 것이 표준화된 이러한 문화로부터의 극적인 변화가 시작되고 있다.

Julius Meinl의 독특한 계획은 사람들이 서로 만나서 더욱 시적이고 창조적인 삶의 순간을 점화할 원료로 커피나 차를 사용해 더 많은 시를 세상에 전파하기를 장려하는 것이다.

‘Meet With A Poem’ 이니셔티브는 ‘실제의 삶’ 속에 사람들이 서로 모이도록 돕는 것을 목적으로 한다. 개념은 단순하다. World Coffee Day에 자신들의 우정을 오프라인으로 가져와서, 서로 어떻게 만나게 됐는지를 설명하는 스토리나 시를 쓰면, Julius Meinl 지점에서 2-for-1 커피를 주문할 수 있다. 소비자는 자신의 시를 촬영한 사진을 소셜미디어에서 공유하도록 초대되며, 노래로 만들어지는 기회를 얻게 될 수도 있다.

플래티넘 판매량을 보유한 싱어송라이터이자 커피를 사랑하는 Julius Meinl의 글로벌 앰배서더 JP Cooper는 작곡과 시가 그리기와 같다고 표현한다. 그는 글로 쓴 대화의 중요성을 강조하면서, “소셜미디어가 반만 적힌 문장과 이모티콘으로 서로 소통하도록 격려함으로써, 우리가 연결돼 있다는 가짜 감각을 느끼도록 한다는 것은 잘 알려진 사실”이라고 말한다.

JP Cooper는 다음 캠페인에서 자신과 오랜 우정을 쌓은 친구이자 프로듀서인 Hannah V와 함께한다. 그녀는 Rihanna, Jessie J 및 Jason Derulo와 같은 메이저 음악인의 세션 뮤지션으로도 활동 중이다.

참가를 원하는 사람은 웹사이트 meinlcoffee.com을 방문한다. #MeetWithAPoem #PoetryForChange를 사용해 소셜미디어에서 팔로우할 수 있다.

출처: Julius Meinl Coffee



Make the Ultimate Investment in Friendship This World Coffee Day

-- Global 'Meet With A Poem' initiative enables people to re-connect using poetry

LONDON, September 24, 2018/PRNewswire/ -- In a bid to help people harbour meaningful connections in an increasingly digital world, Viennese coffee roasters Julius Meinl is encouraging people to invest in their friendships with its annual Meet With A Poem initiative.

(Logo: https://mma.prnewswire.com/media/747480/Julius_Meinl_Logo.jpg )
(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/747479/Julius_Meinl_Meet_With_A_Poem.jpg )

Taking place in over 25 countries on World Coffee Day (October 1st), consumers are invited to meet a friend over a coffee or tea and rekindle their friendship using poetry as a creative outlet for expression.

With communication now defined by swipes and clicks, our friendships are taking a toll, existing primarily on apps and networking sites. Yet online communication often leaves us feeling isolated, with screen time dramatically affecting how we experience human connection. Now, we are beginning to see a dramatic shift away from a culture that standardises always-on connectivity and with this comes an awareness to schedule real-time catch-ups with friends.

Julius Meinl's unique scheme is encouraging people to come together and bring more poetry into the world, by using tea or coffee as the fuel to ignite more poetic and creative moments in life.

The Meet With A Poem initiative aims to help bring people together "in real life". The idea is simple, on World Coffee Day, those who take their friendship offline and meet in coffee houses can claim a 2-for-1 coffee at Julius Meinl locations- all in exchange for co-writing a story or poem explaining how they met. Consumers are invited to share a photo of their poem on social media to be in with the chance of having their poem turned into a song.

Julius Meinl's global ambassador, platinum-selling singer-songwriter and coffee lover, JP Cooper knows the importance of written communication to express oneself- drawing parallels with song writing and poetry. He comments: "It's no secret that social media gives us a false sense of connectedness, encouraging us to communicate in half-written sentences and emoticons.

For this next campaign, JP Cooper will be partnering with his long-term friend and music producer, Hannah V, the session musician behind major powerhouses such a Rihanna, Jessie J and Jason Derulo.

To find out how you can take part, visit meinlcoffee.com. Follow the social conversations using #MeetWithAPoem #PoetryForChange.

Source: Julius Meinl Coffee

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)

출처 : PRNewswire 보도자료
[2018-09-24일 08:47] 송고
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