연합뉴스 본문 바로가기 메뉴 바로가기

뉴스 검색어 입력 양식

보도자료 좌측메뉴 보도자료 전체 정치 정부 전국 경제 금융 IT/과학 생활/레저 유통/운수 제조 문화/예술 건강 사회 국제 기타
연합뉴스 홈 > 보도자료 > 내용보기 | 인쇄
[PRNewswire] 제로파크, 푸시애즈 출시

-- 코드와이즈가 전 세계 최대의 푸시 메시지 광고 제공사로 대두

(런던 2018년 9월 25일 PRNewswire=연합뉴스) AI로 구동되는 온라인 광고 측정 및 관리 솔루션을 디지털 마케터들에게 전 세계 최초로 제공한 회사로서 파이낸셜타임스로부터 2017년과 2018년 유럽에서 가장 빨리 성장하는 회사로 선정된 코드와이즈(Codewise)는 제로파크(Zeropark) 광고 거래 플랫폼상에서 푸시애즈(Push Ads[http://zeropark.com/push-ads-campaign ])를 지원할 수 있게 되었다고 오늘 발표했다.

푸시애즈는 모바일과 데스크톱 기기상에서 푸시 메시지 형태로 제공되며 원문처럼 보여 효과가 큰 광고 포맷으로서 이를 수취한 사람이 클릭할 가능성을 높여 광고 내용을 볼 수 있도록 한다.

제로파크 광고 거래소는 지금까지 고객들에게 세 가지 형태의 광고 포맷을 제공했는데, 풀페이지 팝업 광고, 해당 도메인 리디렉트와 인앱 광고가 그것이다. 제로파크는 푸시애즈 출시를 통해 광고주들이 고객들을 유인하고 머물 수 있도록 하는 새롭고 효율 높은 채널을 마케팅 믹스에 추가할 수 있도록 해주는 동사의 상품들을 크게 확대하고 있다. 또한, 퍼블리싱 사이트들을 통해 이미 구독 중인 3억 명 이상의 사용자들을 보유하고 있으며 푸시애즈를 출시한 제로파크는 이제 전 세계 최대의 푸시 광고 제공사로 대두하게 되었다.

푸시애즈의 주요 장점 중 하나는 사용자 경험이다. 광고 수취인은 웹 브라우징을 하고 있지 않을 때라도 자신이 선호하는 품목들을 기반으로 했기 때문에 거슬리지 않고 적절한 광고 내용을 보게 된다. 이는 광고주들이 가능성 큰 오디언스를 족집게로 유인한 뒤 즉각적인 반응을 유도할 수 있다는 의미이다.

전자 상거래, 여행 및 서비스 분야에서 이미 주도적 역할을 하는 푸시애즈는 최고의 클릭 유도 비율인 10% 이상을 구현하고 있다. 따라서 전통적인 광고 포맷을 기능 면에서 손쉽게 뛰어넘는다. 푸시애즈는 브랜드 인지도 제고에서부터 새로운 고객 확보와 유지에 이르는 모든 판촉 활동을 위한 효율적인 방안이다.

마테스 드렐라 제로파크 매니징디렉터는 "제로파크가 디지털 마케터들로 하여금 전례 없는 실적을 손쉽고 효율적으로 거둘 수 있도록 해주는 시점에서 푸시 광고를 시작하는 것은 당사의 전환점"이라면서 "더욱이 우리는 푸시 광고의 지원을 뛰어넘어 3억 명 이상의 참여자에 대한 데이터베이스를 통해 동 광고를 시장에 제공하는 전 세계 최대 업체로 대두하고 있다. 마지막으로 거론하지만 역시 중요한 것으로서 푸시 광고는 사용자의 관심 내용과 일치하여 만들어지며 사용자들은 자신의 구독 여부를 전적으로 통제할 수 있기 때문에 우리의 솔루션은 GDPR에 전적으로 부합하며 보트 프로그램이 아닌 고품질 트래픽이다"라고 말했다.

코드와이즈 사장 겸 최고매출책임자 존 말라테스타 박사는 "무효 트랙픽과 사기 광고는 아직 광고 업계에 가장 많이 남아 있는 문제이다. 코드와이즈는 고객들에게 고품질 트래픽을 제공하기 위해 보트 프로그램을 수동 및 자동으로 필터링해주는 기능뿐만 아니라 제삼자 솔루션도 활용한다"면서 "디지털 마케터들은 당사의 푸시애즈 투자를 통해 사기 광고를 피하고 전례 없는 수준의 확장성을 달성할 수 있다. 코드와이즈는 전 세계 최대의 푸시 광고 제공사가 됨으로써 당사를 전 세계에서 가장 빠르게 성장하는 기술 회사 중 하나로 이미 폭넓게 인정받게 한 폭발적인 성장세를 지속해서 북돋고 있다"고 말했다.

코드와이즈
2011년에 설립된 코드와이즈는 AI로 구동되는 온라인 광고 측정 및 관리 솔루션을 디지털 마케터들에게 전 세계 최초로 제공한 회사이다. 코드와이즈는 2017년과 2018년에 파이낸셜타임스와 딜로이트에 의해 유럽에서 가장 빠르게 성장하는 기술 회사 중 하나로 선정되었다. 코드와이즈의 솔루션은 190개 국가에 있는 수천의 기업들이 수십억 달러가 지출된 광고를 추적, 측정 및 최적화할 수 있도록 해주고 효율성을 제고하며 전례 없이 높은 ROI를 구현해준다. 코드와이즈는 현재 전 세계 최대 기업들과 광고 회사들을 위해 4억 달러가 지출된 페이스북 광고 포함 25억 달러 이상 지출된 디지털 광고를 추적하고 있다. 상세 정보가 필요할 경우 www.codewise.com을 참조하기 바란다.

제로파크
제로파크는 광고주, 제휴 기업과 미디어 구매팀들을 고기능의 트래픽 소스에 실시간으로 연결해주는 기능 트래픽 거래소이다. 동사는 해당 도메인 리디렉트, 모바일앱 및 프레미엄팝과 이제는 푸시애즈로부터도 신중하게 고른 트랙픽을 제공한다. 동사는 그 모든 것이 사용자 친화적인 인터페이스를 통해 이루어지는 머신러닝 메커니즘이 지원하는 견고한 타겟팅 옵션과 강력한 최적화 툴을 보유하고 있다. 제로파크는 매일 1억5천만 광고 뷰를 처리하고 있다. 상세 정보가 필요할 경우 www.zeropark.com을 참조하기 바란다.

PR 연락처: media@codewise.com

로고 - https://mma.prnewswire.com/media/747274/Zeropark_Logo.jpg
로고 - https://mma.prnewswire.com/media/659010/Codewise_logo1_Logo.jpg

출처: 코드와이즈(Codewise)



Zeropark Introduces Push Ads

-- Codewise is Set to Become the World's Largest Provider of Push Notification Advertising

LONDON, Sept. 25, 2018 /PRNewswire/ -- Codewise, the industry's first provider of AI-powered online ad measurement and management solutions for digital marketers, recognized by the Financial Times among the fastest-growing companies in Europe in 2017 and 2018, today announced that it has enabled support for Push Ads [http://zeropark.com/push-ads-campaign ] on the Zeropark ad exchange platform.

Push Ads are a high performing native-like ad format delivered on mobile and desktops devices in the form of a push notification, a highly-engaging clickable alert that redirects its recipient to the promoted offer.

Until now, Zeropark ad exchange had offered its customers three types of advertising formats: full-page pop ads, parked domain redirects and in-app ads. By introducing Push Ads, Zeropark is now vastly expanding its inventory enabling advertisers to add to the marketing mix a new, highly efficient channel for attracting and retaining customers. And with over 300 million users already subscribed through publishing sites, with the introduction of Push Ads, Zeropark is now set to become the world's largest provider of push advertising.

One of the major advantages of Push Ads is user experience. Based on set preferences, the recipient of the ad is served non intrusive relevant offers even when the recipient is not browsing. Meaning, advertisers can surgically target a highly engaged audience and generate an instant response.

Already dominant in the e-commerce, travel and service industries, Push Ads, deliver unparalleled click-through rates, way beyond 10%, thus easily outperforming traditional ad formats. Push Ads are an efficient choice for any campaign, from brand awareness to new client acquisition and retention.

"Opening our gates to push advertising is a turning point for Zeropark as it easily and effectively enables digital marketers to reach unprecedented performance," said Mateusz Drela, Zeropark's Managing Director. "Moreover, beyond supporting push ads, we are now also becoming their largest provider on the market, with a database of over 300 million opt-ins. Last but not least, as push ads are inherently native to users' interests and since users are in full control of their subscriptions, our solution is fully GDPR-compliant and ensures bot-free, high-quality traffic."

"Invalid traffic and ad fraud are still some of the most daunting challenges in the advertising industry. Codewise leverages both manual and automated bot filtering as well as third-party solutions to provide our customers with the highest quality traffic," said Dr. John Malatesta, President and Chief Revenue Officer at Codewise. "Our investment in Push Ads enables digital marketers to avoid ad fraud and achieve unprecedented levels of scalability. By becoming the world's largest provider of push advertising, Codewise continues to fuel its exponential growth, which has already brought our company a wide recognition as one of the fastest-growing technology companies in the world."

About Codewise
Founded in 2011, Codewise is the industry's first provider of AI-powered online ad measurement and management solutions for digital marketers. In 2017 and 2018, Codewise was recognized as one of the fastest-growing technology companies in Europe, according to the Financial Times and Deloitte. Codewise's solutions help thousands of businesses in 190 countries to track, measure, and optimize billions of dollars of advertising spend, boosting their efficiency and ROI like never before. Codewise is currently tracking over $2.5 billion of digital ad spend for some of the world's largest brands and ad agencies, including $400 million of ad spend on Facebook. Learn more at www.codewise.com

About Zeropark
Zeropark is a performance traffic exchange that connects advertisers, affiliates and media buying teams with high-performance traffic sources in real time. It offers hand-picked traffic from parked domain redirects, Mobile App and Premium Pop, now also including Push Ads. It features robust targeting options and powerful optimization tools bolstered by machine learning mechanisms, all in a user-friendly interface. Zeropark serves 150 million ad views every day. Learn more at www.zeropark.com.

PR Contact: media@codewise.com

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/747274/Zeropark_Logo.jpg
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/659010/Codewise_logo1_Logo.jpg

Source: Codewise

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)

출처 : PRNewswire 보도자료
[2018-09-26일 01:08] 송고
보도자료 검색