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[PRNewswire] QNB, 국제 브랜드 대사로 네이마르 임명해

(도하, 카타르 2018년 12월 9일 PRNewswire=연합뉴스) 중동과 아프리카 최대의 금융 기관 QNB 그룹이 자사의 국제 브랜드 대사로 브라질 축구 스타이자 파리 생제르맹 선수인 네이마르를 임명했다고 발표했다.

(사진: https://mma.prnewswire.com/media/795714/QNB_Neymar_Brand_Ambassador.jpg )
https://www.youtube.com/watch?v=d-bWvkaHEtM

최근 QNB 그룹 커뮤니케이션 사장 Yousef Darwish와 NR Sport & Marketing 소유주 네이마르 다 실바 산토스 주니오르(Neymar da Silva Santos Junior)가 파리 QNB 지점에서 열린 체결식에서 독점 파트너십에 서명했다.

이 계약에 따라, QNB는 자사의 여러 주요 사업에 걸쳐 모든 마케팅 캠페인과 광고 플랫폼에 출연하는 브랜드 대사 네이마르에 대한 모든 독점적인 마케팅 권리를 갖게 된다.

네이마르와의 이번 파트너십은 전 세계 고객 커뮤니티에 최고의 뱅킹 상품을 제공하고, 중동, 아프리카 및 동남아시아에서 2020년까지 주요 은행이 되고자 하는 비전을 지원하기 위해 미화 42억 달러 규모의 브랜드 가시성을 높이기 위한 집념과 열정을 반영한 QNB의 핵심 가치를 강조한다.

네이마르가 QNB의 최신 국제 브랜드 대사로 선정된 것은 전 세계 국제 지점으로 구성되며, 점점 성장하는 네트워크를 통해 고객의 삶을 향상시키고, 우수한 선수의 고무적인 이미지를 통해 고객이 꿈을 지키고 추구하도록 동기부여 하는 QNB의 집념이 반영된 것이다.

네이마르는 소셜 미디어에서 굉장한 존재감을 자랑한다. 그의 페이스북, 트위터 및 인스타그램 팔로워 수를 합하면 2.09억 명이 넘는다.

QNB 그룹 커뮤니케이션 사장 Yousef Darwish는 "QNB 가족이 된 네이마르를 환영한다"라며 "네이마르는 자사 브랜드와 여러 가지 동일한 가치를 공유하며, 위대함을 구현하기 위한 기회를 항상 모색하는 선수다. 세계에서 가장 영향력이 큰 탑 100 인물 중 한 명으로 선정된 네이마르는 전 세계 팬이 궁극적인 우수성 기준에 도달하도록 장려하는 진정한 스포츠 아이콘"이라고 말했다.

이어 그는 "네이마르는 자사 고객에게 우수한 경험을 선사하고자 하는 높은 열정을 도모하는 동일한 가치를 공유한 단연 최고의 브랜드 대사"라면서 "네이마르와의 이번 파트너십은 자사의 국제 사업 전략에 따라 자사가 큰 노력을 기울이고 있는 국제 시장에서 자사의 브랜드 인지도를 높이고, 성장 중인 자사의 국제 네트워크 전반에 걸쳐 자사가 사업을 운영하는 지역사회를 발전시키고자 하는 자사의 노력을 더욱 강화할 것"이라고 설명했다.

네이마르의 부친 Neymar Santos Sr는 "QNB와 파트너십을 체결하게 된 것은 매우 기쁜 일"이라며 "네이마르는 QNB와 동일한 가치와 더불어 매 경기에서 우수성을 추구하고 좋은 결과를 내고자 하는 지속적인 노력을 공유한다"고 말했다.

이어 그는 "축구를 통해 축구계 화합을 도모하고, 사람들에게 성공뿐만 아니라 도전과 개선까지 추구하도록 장려하는 QNB의 노력을 지원하게 돼 기쁘게 생각한다"라고 덧붙였다.

QNB 그룹은 중동, 북아프리카 및 동남아시아 굴지의 브랜드가 되고자 하는 전체 전략에서 핵심적인 부분으로 국제 시장 전반에 걸쳐 여러 국가에서 시행하는 CRS 프로그램의 일환으로 다양한 프로젝트와 스포츠 프로그램을 후원한다.

QNB는 자회사와 계열사를 통해 3개 대륙 31개 이상의 국가로 확장했으며, 포괄적인 첨단 제품과 서비스를 제공한다. 1,200개가 넘는 지점을 통해 약 29,000명의 직원을 고용하고 있으며, 4,300개가 넘는 ATM으로 구성된 네트워크를 보유하고 있다.

https://we.tl/t-yIpqs5OiWX

출처: QNB Group



QNB Announces Neymar Jr as Global Brand Ambassador

DOHA, Qatar, December 9, 2018/PRNewswire/ -- QNB Group, the largest financial institution in the Middle East and Africa, has announced the appointment of the Brazilian soccer star and Paris Saint Germain player, Neymar Jr, as the Group's Global Brand Ambassador.

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/795714/QNB_Neymar_Brand_Ambassador.jpg )
https://www.youtube.com/watch?v=d-bWvkaHEtM

The exclusive partnership was signed by Mr. Yousef Darwish, General Manager of QNB Group Communications, and Mr. Neymar Silva Santos, Owner of NR Sport & Marketing, during the signing ceremony held recently at QNB branch in Paris.

The agreement grants QNB all exclusive marketing rights of Neymar Jr as a Brand Ambassador of all the Group's marketing campaigns and advertising platforms in which he will appear across its major businesses.

The partnership with Neymar Jr underpins the bank's key values that reflect its commitment and passion to provide its global community of customers around the world with the best banking products and raise its US $4.2bn valued brand's visibility in support of its vision to become a leading bank in the Middle East, Africa, and Southeast Asia by 2020.

Neymar Jr's selection as QNB's latest Global Brand Ambassador is a reflection of the Bank's commitment to enriching the lives of its customers through its growing network of international branches around the world and motivating them to persevere and pursue their dreams through the inspiring image of an exceptional player.

Neymar Jr has an extraordinary social-media presence; where he boasts a total follower count across Facebook, Twitter and Instagram around 209 million.

Mr. Yousef Darwish, General Manager of QNB Group Communications, said: "We are delighted to welcome Neymar to the QNB family; a man who shares many of the same values with our brand and who is always looking for opportunities to reach greatness. Named one of the 100 most influential people in the world, Neymar Jr is a true sport icon who inspires fans worldwide to strive to reach the ultimate standards of excellence.

Neymar Jr is undoubtedly the best brand Ambassador with whom we share the same values that will bring a lot of passion to deliver an exceptional experience to our customers. This partnership with Neymar Jr enhances our brand awareness in international markets, where QNB puts great devotions, in line with our global business strategy, and further strengthens our leading efforts to develop the communities where we operate across our growing international network."

Neymar's father, Neymar Santos Sr, said: "We are very pleased to be partnering with QNB. Neymar Jr shares the same values with QNB and its constant pursuit of excellence and achieving great results in every game.

We are happy to support QNB's efforts to bring football community together through football and inspire people not to only pursue success but challenges, to be better."

QNB Group sponsors various initiatives and sports programs in a number of countries as part of CSR programs across its international branches as an integral part of its overall strategy to become one of the leading brands in Middle East, North Africa and South East Asia.

The Group's presence through its subsidiaries and associate companies now extends to more than 31 countries across three continents providing a comprehensive range of advanced products and services. The total number of employees is around 29,000 operating through more than 1,200 locations, with an ATM network of more than 4,300 machines.

https://we.tl/t-yIpqs5OiWX

Source: QNB Group

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)

출처 : PRNewswire 보도자료
[2018-12-10일 17:50] 송고
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