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[PRNewswire] Comviva, 통신사용 차세대 DSDP 2.0 출시

-- 인공 지능 역량 지원
-- 통신사가 디지털 서비스 성장을 위한 새로운 기회를 수용하도록 지원
-- 마이크로서비스와 클라우드에 준비된 멀티-테넌트 기반의 아키텍처 제공

(뉴델리 2018년 12월 13일 PRNewswire=연합뉴스) 이동성 솔루션 부문의 글로벌 선도기업인 Comviva[https://www.mahindracomviva.com/ ]는 오늘, Digital Services Delivery Platform (DSDP 2.0) [https://www.mahindracomviva.com/products/digital-lifestyle-solutions/digital-services/digital-service-delivery-platform.htm ]의 신규 버전을 발표하고, 모바일 통신사가 단순히 연결성을 넘어 디지털 서비스 부문에서 새로운 성장 기회를 포용하도록 지원했다.

(로고: https://mma.prnewswire.com/media/721519/Comviva_Logo.jpg )

디지털화가 진행됨에 따라, 수많은 통신사가 가치 창출 측면에서 주도권을 쥐고 있으며, 덕분에 파트너사의 디지털 서비스를 촉진함으로써 디지털 체험의 진정한 인에이블러로 변신하고 있다. 이 변혁이 점점 가속하면서, 집중적인 전략을 통해 물리적 서비스에서 디지털 서비스로의 전환으로 통신사의 효율성과 수익 기회를 증대할 수 있게 됐다. 이를 염두에 두고 설계 및 개발된 DSDP 2.0은 지속적인 혁신과 디지털 서비스 제공을 위한 견고하고 민첩한 틀을 제공하는 한편, OPEX와 CAPEX를 낮추고 출시 기간을 단축시킨다.

Comviva 모바일 라이프스타일 솔루션 COO Atul Madan은 이와 관련해 "오늘날 초경쟁적인 통신 시장에서 통신사에 있어 최고의 선택은 파트너와 손잡고, 모두에게 혜택을 제공하는 새로운 사업과 서비스를 지원하는 것"이라며 "이는 진화하는 소비자 수요에 유념하는 디지털 서비스를 위한 진정으로 초현대적인 플랫폼이다. 이 플랫폼은 통신사가 위험이나 비용 증가에 노출되지 않고, 디지털에서 발생하는 새로운 기회를 탐색하고 실현하도록 돕는 최신 기술과 풍부한 역량을 제공한다"라고 말했다.

이 플랫폼은 콘텐츠, 서비스, 장치, 사기 및 API 관리 외에 이미지 및 영상 인식, 이미지 및 영상 조절, 미디어 트랜스코딩, 객체 탐지, 자동 메타 데이터 생선, 대화 인터페이스용 NLP, 음역 및 번역, 문자-음성 변환, 이미지 데이터베이스 관리를 포함해 AI가 지원하는 새로운 역량을 선보인다.

이 플랫폼은 미래와 클라우드에 대비하며, 마이크로서비스를 기반으로 하는 멀티-테넌트 아키텍처를 통해 여러 가지 플랫폼 역량에 접근하기 위한 공통 역할 기반의 접근 액세스를 제공한다. 즉, 이는 '서비스 플랫폼으로서의 역량(Capabilities as a Service Platform, CaaS Platform)'인 것이다. 마이크로서비스는 이러한 플랫폼 기능을 사용하기 위한 개방형 API의 형태로 제공된다. 수직 및 수평 승인의 2단계 보안 메커니즘은 시스템에 모든 변경사항을 반영하기 전에 여러 개의 체크 포인트를 보장한다.

미디어 문의: Sundeep Mehta, sundeep.mehta@mahindracomviva.com

출처: Comviva



Comviva Launches Next-gen Digital Services Delivery Platform DSDP 2.0 for Operators

-- Empowered with Artificial Intelligence capabilities
-- Enabling operators to embrace new opportunities for growth in digital services
-- Provides micro services and cloud ready multi-tenant based architecture

NEW DELHI, December 13, 2018/PRNewswire/ -- Comviva [https://www.mahindracomviva.com/ ], the global leader in providing mobility solutions, today announced a new version of its Digital Services Delivery Platform (DSDP 2.0) [https://www.mahindracomviva.com/products/digital-lifestyle-solutions/digital-services/digital-service-delivery-platform.htm ], empowering mobile operators to move beyond mere connectivity and embrace new growth opportunities in digital services.

(Logo: https://mma.prnewswire.com/media/721519/Comviva_Logo.jpg )

With increasing digitization, many service providers are in the driver's seat in terms of value creation, as it has allowed them to become true enablers of digital experience by facilitating digital services of their partners. And, as this transformation gathers speed, a centralized strategy will ensure that the transition from physical to digital services results in increased efficiency and more revenue opportunities for the operator. DSDP 2.0 has been designed and developed keeping this in mind as it provides a robust and agile framework for continuous innovation and digital service delivery, while lowering OPEX and CAPEX, and reducing time to market.

Speaking on the occasion Atul Madan, Chief Operating Officer, Mobile Lifestyle Solutions at Comviva said, "In today's hypercompetitive telecom market, the best option for the operators is to work with partners and enable new business and services that provide benefit for all. This is really a futuristic platform for digital services keeping in mind the evolving needs of the consumers as it comes with the latest technologies and a rich set of capabilities that will help operators to explore and realize new opportunities arising out of digital without exposing them to risks or escalating costs."

In addition to Content, service, device, fraud and API management, the platform brings new capabilities powered by Artificial intelligence including Image & Video recognition, Image & Video moderation, Media transcoding, Object detection, Auto meta-data generation, NLP for conversational interfaces, Transliteration & Translation, Text to Speech conversion and Image Database Management.

Its future ready, micro services-based, cloud ready multi-tenant architecture provides a common role based access interface for accessing different capabilities of the platform invariably making it a 'Capabilities as a Service Platform' CaaS Platform. The micro services are made available in the form of open APIs for consuming these platform capabilities. Its two-tiered security mechanism of vertical and horizontal approval ensures multiple check points before any changes are reflected in the system.

Media Contact: Sundeep Mehta, sundeep.mehta@mahindracomviva.com

Source: Comviva

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)

출처 : PRNewswire 보도자료
[2018-12-14일 18:43] 송고
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